کد خبر: ۷۸۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶ 14 October 2019

تابناک / مدیرکل استاندارد گیلان از برخورد با واحدهای تولیدی متخلف استان که به ضوابط استاندارد بی‌توجه‌ هستند خبر داد و گفت: مچ‌گیری از واحدهای تولیدی گیلان در دستور کار این اداره‌‌کل نیست.

 

داریوش اشکانی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اداره‌‌کل استاندارد گیلان طبق ضوابطی که سازمان ملی استاندارد تعیین کرده به تکالیف خود عمل می‌کند اظهار داشت: ما به دنبال مچ‌گیری از واحدهای تولیدی استان نیستیم اما نظارتمان بر روی نحوه کار واحدها مستمر و کاملاً دقیق است.

مدیرکل استاندارد استان گیلان نظارت بر واحدهای تولید مواد غذایی و بهداشتی استان را یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های اقدامات این اداره‌‌کل اعلام کرد و افزود: این نظارت‌ها به صورت روزانه، ماهانه و سالانه انجام می‌شود و مدیران فعال در حوزه کنترل کیفیت هر کدام از واحدهای تولیدی هم وظیفه نظارت روزانه را بر عهده دارند.

اشکانی‌پور از ارائه آموزش‌های لازم به مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولید مواد غذایی و بهداشتی در گیلان توسط اداره‌‌‌کل استاندارد سخن گفت و عنوان کرد: پس از تأیید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت واحدها، لیست فعالیت‌‌های آنان در واحد تولیدی مربوطه در جریان بازید سالانه بازرسان اداره‌‌‌کل استاندارد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

965 واحد مشمول استاندارد اجرایی زیر پوشش اداره کل استاندارد البرز است

اداره کل استاندارد خراسان شمالی علیه 8 واحد صنفی اعلام جرم کرد

357 واحد صنعتی تحت نظارت اداره کل استاندارد استان گیلان قرار دارند

وی با بیان اینکه بازرسان اداره‌‌‌کل استاندارد سالی چهار نوبت از خطوط تولید واحدهای تولیدی گیلان و انبارهای آنان بازدید به عمل آورده و نمونه‌برداری می‌کنند تصریح کرد: خطوط تولید و انبار تمام واحدهای تولیدی گیلان در نخستین سال از شروع فعالیت خود نیز باید شش بار توسط بازرسان اداره‌‌‌کل استاندارد نمونه‌برداری شود.

مدیرکل استاندارد استان گیلان نظارت بر سطح بازار و بررسی کیفیت محصولاتی که به مشتریان عرضه می‌شود را از دیگر فعالیت‌های مستمر این اداره‌‌‌کل دانست و گفت: بازرسان استاندارد مانند یک مشتری اقدام به خرید کالا و محصول می‌کنند و پس از انجام نمونه‌برداری‌های لازم از جنس خریداری شده نتیجه را به واحد تولیدی مربوطه اطلاع می‌دهند.

اشکانی‌پور بازنگری هر پنج سال یکبار در استاندارد واحدهای تولیدی را طبق قانون مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اداره‌‌‌‌کل استاندارد گیلان برای افزایش و ارتقاء سطح کیفیت محصولات واحدهای تولیدی استان آماده ارائه هرگونه کمک و مشاوره است و برای مدیران کنترل کیفیت واحدها نیز سالانه 20 ساعت جلسه آموزشی برگزار می‌کند.

وی بقاء سازمان استاندارد را در گرو وجود واحدهای تولیدی و فعال بودن چرخه تولید و صنعت در آنان دانست و اظهار داشت: اداره‌‌‌کل استاندارد گیلان خود را در کنار واحدهای تولیدی این استان می‌بیند علاوه بر این امسال دو بسته حمایتی نیز برای تحقق همین موضوع از سوی سازمان ملی استاندارد به تمام استان‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل استاندارد استان گیلان در تشریح بیشتر مفاد و مندرجات دو بسته حمایتی مورد اشاره بیان کرد: این دو بسته حمایت از تولیدات داخلی و حمایت از ورود مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی را شامل می‌شود که علاوه بر ایجاد یک ارتباط قوی‌تر بین استاندارد و واحدهای تولیدی در ارتقاء کیفیت محصولات نیز مؤثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار