در نشست هم اندیشی اجرای شیوه نامه گردشگری پیرامون منابع و تاسیسات آبی که در ساری برگزار شد،مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گیلان خواستار ارائه راهکارهای قانونی جهت حمایت از سرمایه گذاران شد.
کد خبر: ۷۸۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ 13 October 2019

 

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گیلان خواستار ارائه راهکارهای قانونی جهت حمایت از سرمایه گذاران شد.

شهرود امیر انتخابی گفت: در استان گیلان به منظور رونق بخشیدن به صنعت گردشگری با محوریت آب بندان ها نسبت به تشکیل کمیته کارگروه گردشگری دریایی با محوریت بهره مندی از آب بندان ها اقدام کرده و جلسات مستمر با حضور اعضای جلسه از قبیل شرکت سهامی آب منطقه ای، اداره کل حفاظت محیط زیست، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل بنادر و دریانوردی استان برگزار و تاکنون نسبت به شناسایی آب بندان های فعال و غیر فعال اقدام نموده است.

وی افزود: سه شاخص مساحت آب بندان ها میزان حجم آب و راه دسترسی در اجرای طرح‌های گردشگری مورد توجه اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان بوده است. که پس از استعلام های لازم از ادارات کل محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، روند دریافت مجوز ها در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی استان در خصوص راهکارهای قانونی جهت حمایت از سرمایه گذاران گفت: صدور مجوز تاسیسات و گردشگری ایمن با رعایت ضوابط و مقررات همچنین احداث بنا در قالب سازه های سنگین که مشمول پروانه‌های ساختمانی می‌شود. مستلزم طراحی پروژه در عرصه های خارج از حریم کمی و کیفی منابع آبی می باشد؛ لذا در صورت پیش بینی طرح در حرایم کیفی سازه ها باید سبک و قابل برچیدن باشد. بنابراین این مورد مشمول پروانه ساختمانی نبوده و مراکز صدور پروانه به لحاظ ضوابط و مقررات نمی‌توانند نسبت به صدور پروانه ساخت اقدام نمایند. این در حالی است که عدم داشتن پروانه ساخت سیر روند صدور مجوز ایجاد و معرفی سرمایه گذاران به بانک جهت استفاده از تسهیلات را ابتر نموده. بنابراین این اداره کل هیچ راهکار قانونی در این خصوص، جهت حمایت از سرمایه‌گذاران را نخواهد داشت.

امیر انتخابی در پایان گفت: تشکیل یک کارگروه تخصصی برای رفع این مشکل قانونی در برابر سرمایه‌گذاران گام موثری می تواند در جهت تسهیل روند واگذاری آب بندان ها به سرمایه گذاران باشد.

برچسب ها: گردشگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار