معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان اعلام کرد: بارش شدید باران به برخی تاسیسات زیر بنایی ۹ شهرستان گیلان خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۷۸۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ 13 October 2019

 

 علی اوسط اکبری مقدم دقایقی پیش گفت: بارش باران که از بعد ظهر دیروز در گیلان آغاز شد موجب خسارت و آبگرفتگی در ۹ شهرستان املش، رودسر، ماسال، شفت، فومن، تالش، لنگرود، رضوانشهر و صومعه سرا شد.
وی بیشترین خسارت‌ها را در شهرستان املش اعلام کرد و افزود: طغیان رودخانه کیارود موجب تخریب پل روستای پلرود به طول ۴۰ متر و قطع راه ارتباطی ۳ روستای گرکرود، رود گوابر و گلستان سرا با بخش رانکوه شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: بارش باران همچنین موجب رانش زمین در ورودی روستای هلوسرای علیا و تخریب یک خانه و زیرآوار رفتن یک خودرو شد.
علی اوسط اکبری مقدم گفت: طغیان رودخانه شلمانرود نیز موجب آبگرفتگی شهر شلمان و لنگرود شده است.
وی افزود: همچنین بارش شدید باران موجب مسدود شدن ۲ پل آب نما در شفت و بسته شدن راه چوبر به امامزاده ابراهیم شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان اعلام کرد: راه روستایی لفاوندان شفت هم بطور موقت بسته شد.
علی اوسط اکبری مقدم همچنین از سقوط یک دستگاه موتورسیکلت با ۲ سرنشین از روی پل سسار در جاده ماسال - صومعه سرا به داخل رودخانه در شب گذشته خبرداد و گفت: در این حادثه یک نفر غرق شد و سرنشین دیگر با کمک نیرو‌های امدادی نجات یافت.
وی با بیان اینکه بیشترین بارش از املش ۲۳۵ میلی متر گزارش شد افزود: در رحیم آباد رودسر ۲۰۰ میلی متر باران و در تالش ۱۳۰ میلی متر باران باریده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: در دیگر شهرستان‌ها بارش شدید باران موجب آبگرفتگی معابر شده است.
علی اوسط اکبری مقدم در پایان اعلام کرد: همه نیرو‌های امداد رسان در ۹ شهرستان‌های گیلان آماده باش هستند.

برچسب ها: سیل گیلان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار