کد خبر: ۷۸۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ 12 October 2019

 

ایرنا: «مایکل مک‌کینلی» مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا در اعتراض به عدم حمایت «مایک پمپئو» از مقام‌های درگیر در «پرونده اوکراین» استعفا داد.

به گزارش جمعه واشنگتن پست، این استعفا در حالی صورت گرفته است که نارضایتی‌ها در وزارت خارجه آمریکا نسبت به ناکامی پمپئو در آنچه حمایت از پرسنل درگیر در ماجرای اوکراین خوانده می‌شود، افزایش یافته است.

مشاور ارشد پمپئو در اقدامی اعتراضی استعفا داد

مک‌کینلی سابقه سفارت در کشورهای افغانستان، کلمبیا، پرو و برزیل را در کارنامه خود دارد. انتظار می‌رود که پمپئو امروز در بیانیه‌ای استعفای وی را اعلام کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی سوم مرداد با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین از وی خواست تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی «جو بایدن» و پسرش در آن کشور تحقیق کند.

گفته می‌شود هدف وی از این درخواست تلاش برای لطمه زدن به بایدن بوده است.

در پی افشای فشارهای ترامپ بر اوکراین، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات در مورد استیضاح وی به اتهام سوءاستفاده از قدرت را آغاز کرده است.

کمیته‌های مختلف مجلس نمایندگان آمریکا شماری از اعضای وزارت خارجه از جمله پمپئو را برای ادای شهادت و ارائه اسناد به کنگره فراخوانده‌اند.

در این میان موضوع برکناری «ماری یووانوویچ» سفیر سابق آمریکا در اوکراین نگرانی‌های زیادی در وزارت خارجه آمریکا به وجود آورده است.

پمپئو وی را سالجاری از اوکراین فراخواند و برکنار کرد. یووانوویچ در مقابل تلاش‌های «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ برای فشار بر اوکراین مقاومت کرده بود.

جولیانی وی را به عدم وفاداری به ترامپ متهم کرده بود. جولیانی گفته که ترامپ به پمپئو دستور داده بود تا یووانوویچ را اخراج کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار