کد خبر: ۷۸۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ 12 October 2019

تابناک/ معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گفت: فصل صید ماهیان استخوانی از امروز آغاز شد.

آغاز فصل صید ماهیان استخوانی از دریای خزر / صیادان تا اواسط فروردین سال آینده فرصت صید دارند

اکبر ایلدرم، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گفت: امروز همزمان با آغاز فصل صید ماهیان استخوانی از دریای خزر آغاز شد و ۴ هزار صیاد گیلانی عضو ۵۱ تعاونی صید، تور خود را برای صید ماهیان استخوانی به دریای خزر انداختند.

او، با اشاره به اینکه امسال برای پایداری صید ۱۳۰ میلیون قطعه انواع ماهیان استخوانی و خاویاری در دریای خزر رهاسازی شد، افزود: برای امنیت و پاکسازی دریا هم سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار رشته دام‌های غیرمجاز جمع آوری می‌شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گفت: برای تقویت دریا از سال ۹۸ -۹۷، ۶ و نیم میلیون بچه ماهی که حاصل تکثیر طبیعی با مشارکت جامعه صیادی استان است در دریا رها سازی می‌شود.

اکبر ایلدرم افزود: پیش بینی می‌شود در صورت مناسب بودن شرایط جوی، صیادان گیلانی تا پایان فصل صید که اواسط فرودین سال آینده است ۳ هزار تن ماهی صید کنند.

او گفت: با آغاز فصل صید حدود ۱۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در صنایع توربافی، طناب تابی، عرضه و فروش ماهی، حمل و نقل، فرآوری ماهی مشغول به کار می‌شوند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گفت: سفید، کفال، سیم و سوف بیشترین ماهیان استخوانی دریای خزر است که در گیلان صید می‌شود.

اکبر ایلدرم تصریح کرد: بر اساس آخرین برآورد سازمان شیلات ذخیره ماهی سفید دریای خزر ۳۵ هزار تن و کفال ۱۲ هزارتن است که صیادان شمال کشور با رویکرد احتیاطی مجازند حدود ۶ و نیم تا ۷ هزار تن ماهی سفید و ۲ هزار تن ماهی کفال صید کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار