کد خبر: ۷۸۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 12 October 2019

تابناک / رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه اختلاف نرخ ارز، صادرات محصولات کشاورزی را مقرون به صرفه کرده است گفت: هیچ برند خاصی برای برنج باکیفیت گیلان وجود ندارد.

 
نماینده رشت در مجلس: برنج باکیفیت گیلان برند مشخصی ندارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدصادق حسنی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه برندسازی به تولیدکنندگان برای عرضه مناسب محصول آنها کمک شایانی می‌کند اظهار داشت: در حال حاضر هیچ برند خاص و مشخصی برای برنج باکیفیت گیلان تعریف نشده و مشتریان برنج داخلی همچنان سرگردان هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس رعایت یکسری استاندارهای خاص در محصولات صنعتی و عدم وجود این مقوله در کالاهای کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: برنج و یا بادام آستانه دو محصول شناخته شده گیلان محسوب می‌شوند اما هنوز مشتری نمی‌داند نوع باکیفیت آن را باید از کجا تهیه کند.

حسنی با بیان اینکه ایجاد اطمینان در مصرف‌کننده از پایدار بودن کیفیت یک محصول در طول دوره زمان به دست می‌آید گفت: در حال حاضر سیستم اقتصادی و تجاری کشورمان تعریف خاص و مشخصی از برندسازی در حوزه محصولات کشاورزی ندارد که این نقیصه مشکلات و خسارت‌های زیادی را برایمان به بار آورده است.

نماینده مردم رشت در مجلس عدم یکسان‌بودن کیفیت برنج تولید شده در گیلان با سایر نمونه‌های دیگر آن در داخل این استان را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: به علت اختلاف کیفیت برنج‌های تولید شده سوءاستفاده‌های بسیار زیادی در این حوزه انجام می‌شود اما برندسازی می‌تواند تمام این مشکلات را رفع کند.

وی مقرون به صرفه شدن صادرات محصولات کشاورزی به دلیل تغییر نرخ  ارز را فرصتی مغتنم برای صادرکنندگان کشورمان دانست و اظهار داشت: همان اندازه که نوسانات نرخ  ارز به نفع صادرات کشورمان در حوزه انواع محصولات کشاورزی تمام شده به همان اندازه عدم برندسازی مشکلات زیادی را برایمان به وجود آورده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با تأکید بر اینکه قوانین لازم و کافی برای برندسازی در کشورمان وجود دارد خاطرنشان کرد: اگر یک مشتری برنجی را با نام برنج باکیفیت و اصیل خریداری کند در صورت نقض شدن این موضوع در هنگام مصرف، هیچ مرجع رسیدگی کننده‌ای برای آن در کشورمان وجود ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس، عرضه، تقاضا و کیفیت را سه عامل تعیین کننده بسیار مهم در حوزه تجارت و بازرگانی محصولات تولیدی عنوان کرد و گفت: برای توسعه و رشد صادرات محصولات کشاورزی باید یک زنجیره به هم پیوسته در حوزه تولید، عرضه، تبلیغات و حفظ کیفیت محصول در طول زمان تعریف شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار