کد خبر: ۷۸۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ 12 October 2019

تابناک/ امروز بارش‌ها در شمال کشور از سواحل دریای خزر آغاز می شود و در شمال غرب ادامه می یابد

امیر سرکرده در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما؛ گفت: بارش‌ها در سواحل دریای خزر یعنی گیلان، مازندران و گلستان از بعد از ظهر امروز شروع می‌شود و به تدریج در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل باید منتظر بارش باشیم.


وی گفت: بعد از ظهر امروز در استان‌های زنجان و کردستان نیز بارش را شاهد خواهیم بود. فردا در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال استان تهران نیز بارندگی خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی افزود: بارش‌ها در استان سمنان، البرز، قزوین و استان کرمانشاه نیز همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.


وی گفت: با توجه به اینکه خیلی‌ها اکنون در مرز خسروی هستند بدانند که برای روز یکشنبه در آن نواحی نیز بارش اتفاق می‌افتد ضمن اینکه هوا نسبت به تهران خنک‌تر است.


آقای سرکرده افزود: در جنوب غرب کشور نیز مانند استان ایلام و خوزستان وزش باد و گرد و خاک را داریم.


وی گفت: برای نواحی مرکزی و غربی کشور پیش‌بینی بارش با شدت کمتر رو داریم. در استان لرستان و همدان رگبار و رعد و برق پراکنده اتفاق می‌افتد و برای روز یکشنبه و دوشنبه نیز در اصفهان و نواحی غربی، رگبار و رعد و برق پراکنده را پیش رو داریم.


کارشناس هواشناسی ادامه داد: در استان فارس و هرمزگان هم رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود. پدیده غالب برای نواحی شرقی کشور همچنان وزش باد و تولید گرد و خاک است به ویژه در منطقه زابل، زهک و هیرمند.


وی افزود: آسمان تهران امروز صاف است. دما در گرمترین ساعات به ۲۹ درجه می‌رسد، اما از فردا بایستی منتظر بارش باران البته در شمال استان تهران و نواحی جنوبی باشیم، ضمن اینکه کاهش دما نیز رخ می‌دهد به طوری که این کاهش دما در نواحی شمالی کشور تا شش درجه خواهد بود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار