کد خبر: ۷۸۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴ 08 October 2019
تابناک / سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: اگرچه یارانه پنهان به منظور رفاه مردم تخصیص داده می شود اما توزیع آن عادلانه نیست چرا که ثروتمندان حدود ۲۳ برابر بیشتر از دهک های پایین جامعه انرژی مصرف می کنند.
 
 
اسدالله عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اسدالله عباسی در حاشیه نشست علنی امروز (سه شنبه، 16 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، با اشاره جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس، گفت: یارانه ها به 4 گروه تقسیم می شود، نخست یارانه نقدی پرداختی به مردم است که حدود 100 هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص داده می شود، دوم یارانه های تحکمی است به این معنا که پرداخت این یارانه حکم دارد اما منابعی برای آن پیش بینی نشده است که دولت باید برای تامین این یارانه حدود 140 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر بگیرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گروه سوم یارانه مربوط به تسهیلات است که 73 هزار میلیارد تومان اعتبار به این حوزه اختصاص پیدا کرده است.

وی از یارانه پنهان به عنوان گروه چهارم یاد کرد و افزود: یارانه پنهان حدود 1300 هزار میلیارد تا 138 هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود؛ این یارانه به منظور تامین حامل های انرژی مانند نفت، گازوئیل، بنزین، آب، برق و ... تخصیص داده می شود تا این حامل ها ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: اگرچه یارانه پنهان به منظور رفاه مردم تخصیص داده می شود اما توزیع آن عادلانه نیست چرا که ثروتمندان حدود 23 برابر بیشتر از دهک های پایین جامعه انرژی مصرف می کنند.

عباسی با بیان اینکه اقشار پردرآمد حدود 19.5 برابر دهک های پایین جامعه از یارانه دارو استفاده می کنند، اضافه کرد: باید با همکاری دولت چارچوب خاصی برای ساماندهی یارانه پنهان در نظر گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: اگرچه از وزرای اقتصادی دولت برای حضور در جلسه روز گذشته مجلس دعوت به عمل آمد اما آن ها در این جلسه حاضر نشدند و معاونان آن ها در جلسه حضور داشتند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره اراده دولت در تعیین تکلیف یارانه پنهان، تصریح کرد: به نظر می رسد دولت اراده ای برای عمل به قانون درباره یارانه پنهان و پیدا ندارد به همین دلیل مجلس از دولت می خواهد چارچوب لازم برای اجرایی شدن قانون را پیش بینی کند چرا که یارانه کنونی با وجود تورم کنونی ارزش چندانی ندارد./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار