معوقات کارگری
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: سیر حقوق معوقه کارگران این استان در سال جاری نسبت به پارسال کاهش یافته و اکنون حدود پنج هزار و ۵۰۰ کارگر در سطح استان دارای ۱۴۲ ماه حقوق معوق هستند
کد خبر: ۷۸۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷ 06 October 2019
سعید فرخی عصر یکشنبه در نشست کمیته حمایت قضائی از تولید و سرمایه گذاری کشور که با حضور معاون دادستان کل کشور و همچنین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان زرندیه برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته ۲۰۵ ماه حقوق معوقه در واحد‌های صنعتی و تولیدی استان با هفت هزار و ۱۳۶ نفر جمعیت کارگری ثبت شده بود که امسال این آمار کاهش چشمگیری داشته است.

وی اظهار داشت: در نیمه نخست سال گذشته ۵۹ واحد تولیدی استان در پرداخت حقوق کارگران دارای معوقه بودند، اما این میزان در مدت مشابه امسال به ۴۰ واحد کاهش یافته که حاکی از روند رو به بهبود وضعیت اقتصادی صنایع استان مرکزی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی افزود: تعداد مقرری بیمه بیکاری استان مرکزی در سال گذشته ۶ هزار و ۳۰۰ نفر بود در حالی که این رقم اکنون شامل پنج هزار و ۶۰۰ نفر است.

وی اظهار داشت: شمار مقرری‌های برقرار شده در سال گذشته حدود ۲ هزار و ۹۰۰ مورد بود که امسال حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر است که نشانه کاهش شمار افراد بیکار شده در نیمه نخست امسال است.

فرخی به رشد ۲۰ درصدی در صدور میزان پروانه‌های بهره برداری در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در همین مدت جواز‌های تاسیس نیز ۳۰ درصد افزایش یافت به گونه‌ای که در نیمه نخست امسال، ۸۰۳ جواز صادر شده که ۷۵۰ مورد از آن‌ها دارای بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.
معاون استاندار مرکزی با یادآوری برخی چالش‌های کارگری، اظهار داشت: سر و صدا‌های کارگری صرفا به معنای بحرانی بودن شرایط اقتصادی استان نیست و روند امور نشان می‌دهد که با وجود تحریم‌های ظالمانه و مشکلات پیش روی واحد‌های تولیدی شرایط اقتصادی استان نسبت به پارسال رو به بهبود است.

در این نشست مصوباتی برای رفع موانع و مشکلات پیش روی شرکت هیربد و همچنین الزام بانک‌ها به تعامل و همکاری بیشتر با صنایع به خصوص در زمینه وثایق و همراهی دستگاه‌های اجرایی به تایید رسید.

شهرستان زرندیه با داشتن ۳۲۰ کارخانه و اشتغال حدود ۱۸ هزار نفر از قطب‌های تولیدی استان مرکزی محسوب می‌شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار