امام جمعه شیراز به مدیران دستگاه های اجرایی متذکر شد: مدیران دستگاه های اجرایی باید به گونه ای به دنبال مدیریت باشند که برطرف کننده مشکلات مردمی باشند و به فکر خدمت به مردم باشند.
کد خبر: ۷۸۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱ 05 October 2019

تابناک فارس به نقل ازمهر: آیت الله لطف الله دژکام بعد از ظهر شنبه در دیدار با مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد: سیستم های مدیریتی جهانی به گونه ای است که نیاز ها را در کوتاه ترین زمان برطرف می‌کند.

وی معتقد است: نباید در چهارچوب زمان و مکان متوقف شویم و حرکت باید به گونه ای باشد که محدودیت ها باید از بین برود.

امام جمعه شیراز به مدیران دستگاه های اجرایی متذکر شد: مدیران دستگاه های اجرایی باید به گونه ای به دنبال مدیریت باشند که برطرف کننده مشکلات مردمی باشند و به فکر خدمت به مردم باشند.

وی افزود: تصمیماتی که مدیران میگیرند حائژ اهمیت است و گاهی این تصمیمات بسیار سخت و پیچیده است و اگر این موضوع در میان مدیران ایجاد شود که نظارت امور بر عهده خداوند است بار سنگینی از دوش مدیران برداشته می شود.

آیت الله دژکام با اشاره به استنشاق بوی فاضلاب در موادی ورودی شیراز تاکید کرد: اگر مشکل بوی بد ورودی شهر شیراز برطرف شود شاهد خواهیم بود که رضایت مندی در جامعه بیش از پیش لحاظ می گردد. البته در بسیاری از شاخص ها باید به دنبال کسب جایگاه های جهانی باشیم.

نماینده ولی فقیه در خصوص روستای استان نیز گفت: اگر دو هزار روستای خالی از سکنه در فارس وجود دارد مشکل از سیاست های است که پیش از انقلاب اجرایی شده است و وقتی سیلی به سمت شهر ها روانه می شوند اگر برنامه ریزی صورت نگیرد نمیتوان با آن مقابله کرد.

وی اضافه کرد: آغاز سیل ورود و مهاجرت ها از روستا به شهرها و خالی شدن روستاها از سکنه از سال ١٣۴١ آغاز شد.

ایت الله دژکام در خصوص نقش تاثیرگذار افراد در جامعه گفت: هرکسی در نظام مدیریت نوین جایگاه و تاثیرگذار است از این رو باید هر کس با توجه به نقشی که در جامعه داشته مثمر ثمر باشد و تاثیر خود را در این زمینه بگذارد.

نماینده ولی فقیه در خصوص گام دوم انقلاب نیز تصریح کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب باید به دنبال جامعه پروری باشیم و با استفاده از ظرفیت های موجود در جامعه از این توانمندی ها به بهترین شکل استفاده شود.

وی با اشاره به استفاده از الگوهای مدیریتی بومی در فارس تاکید کرد: آگاهی بخشی در دستگاه های اجرایی باید به گونه ای باشد که شاهد تکریم ارباب رجوع باشیم.

ابراهیم کشاورز مدیرکل تامین اجتماعی فارس در این دیدار گفت: سازمان تامین سازمانی درآمد بر هزینه است و بیش از ۴٣ میلیون نفر در کشور و دو میلیون و ۴٠٠ هزار نفر که بالغ بر نیمی از استان فارسی ها هستند از خدمات این بخش استفاده می کنند.

وی در خصوص چالش های تامین اجتماعی فارس بیان کرد: افزایش چشمگیر مستمری بگیران، پیری صندوق ، رشد مهاجرت مستمری بگیران از جمله چالش های تامین اجتماعی است.

کشاورز در خصوص عملکرد این دستگاه گفت: پرداخت مستمری به بیش از ٢٠٠ هزار نفر، پرداخت ٢۴ میلیارد تومان بیمه بیکاری به بیش از ١٢ هزار نفر و پرداخت ١١٠ میلیارد تومان هزینه های درمانی بخشی از اقدامات این دستگاه خدمت‌رسان است.

علیرضا درود چی مدیرکل پزشکی قانونی نیز در این دیدار گفت: بیش از دو میلیون کارشناسی طی هر سال بنا به درخواست مجامع قضایی در پزشکی قانونی صورت میگیرد و این میزان کارشناسی بالغ بر نیمی از پرونده های قضایی استان را تشکیل می دهد.

وی افزود: ٢۶ مرکز در شهرستان ها و ٨ مرکز تخصصی در مرکز استان فعالیت می کنند اما می توان گفت با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و علاوه بر این موضوع مشکلات اقامتی نیز از جمله دیگر مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

درود چی در خصوص مشکلات پیش روی این دستگاه گفت: نیروهای تخصصی ، مشکلات اعتباری، مشکلات تجهیزات ابنیه مشکلاتی است که این سازمان با آن مواجه است.

وی در خصوص کمبود نیروی انسانی نیز متذکر شد: این سازمان در کل استان تنها ٢۴٠ نفر نیروی انسانی داشته و تنها ٣٧ درصد از این افراد نیروی شاغل رسمی این سازمان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار