کد خبر: ۷۸۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹ 05 October 2019

 

انتشار اطلس شهر رشت بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن 1395

تابناک / اطلس شهر رشت (بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن 1395) تهیه و منتشر شد.

 

به گزارش روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، معاون آمار و اطلاعات سازمان با بیان این خبر افزود: امروزه، اکثر داده ­ها و اطلاعات تهیه شده يا مکانی بوده و يا اينکه موقعيت و مکان از ابعاد مهم آ­ن­ها به شمار می ­آيد. لذا داده­ هاي مکان محور از اهميت ويژه اي برخوردار می­ باشد. در سال­هاي اخير با رشد و توسعه شهرها، به خصوص مراکز استان­ ها، نياز به برنامه ­ريزي دقيق و جامع بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته است که اين مهم خود نيازمند ابزارهايی است که مهم­ترين آن، داده­ هاي آماري صحيح و دقيق می­ باشد.

وحید طیفوری ادامه داد: نمايش گرافيکی داده­ هاي آماري بر روي نقشه، می­تواند درک بهتر و جامع ­تري را از مسايل و معضلات شهري فراهم آورده و در تصميم ­سازي درست مديريت شهري و حل معضلات شهرها راهگشا باشد. بدين منظور، تهيه اطلس شهري رشت در دستور کار معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی گیلان قرار گرفت و 49 عنوان نقشه موضوعی تهیه شد.

وی درپایان خاطرنشان کرد: علاقه ­مندان می­توانند این نقشه­ ها را از طریق مراجعه به سامانه اطلاعات آماری استان گیلان به نشانی: www.sdi.mpogl.ir  دریافت نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار