مهرداد لاهوتی پاسخ می دهد؛
تابناک / از یک سال و نیم پیش و پس از اعمال تحریم‌ها و به تبع آن بالا رفتن قیمت ارز، مشکلات بازار خودرو شروع و تا ماه‌ها بعد و به نوعی همین امروز ادامه پیدا کرده است.
کد خبر: ۷۸۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ 04 October 2019

تابناک گیلان / از یک سال و نیم پیش و پس از اعمال تحریم‌ها و به تبع آن بالا رفتن قیمت ارز، مشکلات بازار خودرو شروع و تا ماه‌ها بعد و به نوعی همین امروز ادامه پیدا کرده است.

 

ریشه آشفتگی بازار خودرو و نارضایتی مشتریان کجاست؟

 
آشفتگی بازار خودرو و نارضایتی مشتریان، کار را به جایی رساند که وزیر صمت به‌طور جدی وارد موضوع شد و با تغییر مدیران این دو خودروساز سعی در برطرف کردن کم و کاستی‌ها کرد.

 

در همین خصوص، مهرداد بائوج‌لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مشکلات ارزی نداشتیم شرایط بهتری بر کشور حاکم بود، به سایت روزنو گفت: ما در بحث صنعت خودرو راهی جز ایجاد فضای رقابتی نداریم.

 

بدین معنا که خودروسازان داخلی باید بتوانند با محصولات مشابه خارجی رقابت کنند. در حال حاضر بنز آلمان میلیاردها دلار هزینه می‌کند تا بتواند مشتری جذب کند ولی در کشور ما خودروهایی با کیفیت پایین روز به روز از امکاناتشان کاسته و این امکانات به آپشن تبدیل شده است که این روند به هیچ عنوان قابل قبول نیست، زیرا مشتری خواهان افزایش کیفیت و ایمنی است.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: به‌نظر من، مسائل و مشکلات خودرویی کشور خیلی به مدیران عامل آن شرکت‌ها برنمی‌گردد، بلکه اکنون آن‌ها قدرت رقابت ندارند و مردم نیز مجبور هستند که از کالای داخلی استفاده کنند در حالی که من معتقدم باید به همه مشتریان حق انتخاب داد.

 

وی بیان کرد: قانون ساماندهی بازار خودرو در مجلس به تصویب رسید ولی به دلیل مشکلات ارزی که در کشور وجود دارد، فعلاً صلاح نیست که این قانون اجرا شود.

 

لاهوتی اظهار داشت: درخواست و خواهش من از مدیرعامل جدید ایران‌خودرو این است که ابتدا ایشان به تعهدات گذشته این شرکت عمل کند و سپس با افزایش کیفیت محصولات گروه صنعتی خود، رضایت مشتریان را به‌دست آورد.

 

نماینده سه دوره اخیر مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دلیل اینکه در شرایط فعلی خودرویی از سوی شرکت ایران‌خودرو عرضه نمی‌شود شاید به این خاطر است که مدیرعامل جدید ایران‌خودرو خواسته به تعهدات و قراردادهای گذشته این شرکت بپردازد تا با بازسازی اعتماد از دست‌رفته، رضایت مشتریان به این شرکت را بیش از پیش افزایش دهد.

 

برچسب ها: مهرداد لاهوتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار