تابناک / رشت- استاندار گیلان با اشاره به نقش مشارکت بخش خصوصی در رونق تولید و ایجاد اشتغال، گفت: ۲۶ درصد اشتغال گیلان مربوط به بخش صنعت و معدن است.
کد خبر: ۷۸۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸ 04 October 2019
 
۲۶ درصد اشتغال گیلان مربوط به حوزه صنعت و معدن است

 

تابناک / رشت- استاندار گیلان با اشاره به نقش مشارکت بخش خصوصی در رونق تولید و ایجاد اشتغال، گفت: ۲۶ درصد اشتغال گیلان مربوط به بخش صنعت و معدن است.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی گیلان که با حضور وزیر صنعت در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به تاسیس دبیرخانه اوراسیا، اظهار کرد: این دبیرخانه می تواند عاملی مهمی در تقویت اقتصاد استان گیلان  باشد.

استاندار گیلان در ادامه اظهار کرد: فعالان اقتصادی گیلان گروهی با تجربه هستند که ایجاد بسترهای حمایتی منجر به پویایی فعالیت آنها می‌شود.

وی با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی، گفت: اولویت ما در توجه به پروژه‌های اقتصادی با نگاه حمایت از فعالان اقتصادی بخش خصوصی است که منجر به رونق و توسعه اشتغال و اقتصاد می‌شود.

زارع با اشاره به نقش بخش خصوصی در رونق تولید و اشتغال، تصریح کرد: ۲۶ درصد اشتغال استان در بخش صنعت و معدن، سه هزار واحد صنعتی و بیش از ۱۰۰ هزار واحد صنفی عاملی مهم برای تقویت شاخص‌های توسعه استان گیلان است.

وی با بیان اینکه برنامه اولویت‌دار استان گیلان اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است، افزود: بیش از هزار و ۴۰۰ پروژه در استان گیلان نیازمند حمایت سیستم‌ بانکی هستند.

زارع با اشاره به اینکه فاز توسعه دو واحد صنعتی استان گیلان در بخش صنعت سلولزی، افزایش اعتبارات زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و حمایت از صنایع پیشرفته و شرکت های دانش بنیان از جمله برنامه های مورد تأکید و حمایت در استان گیلان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار