تابناک / زارع با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار واحد صنفی در گیلان ظرفیتی برای تقویت اقتصاد استان است، گفت: اولویت برنامه‌ریزی استان، اتمام یک هزار و ۴۰۰ پروژه نیمه تمام است که نیاز به حمایت سیستم بانکی دارد.
کد خبر: ۷۸۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ 04 October 2019

تابناک / زارع با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار واحد صنفی در گیلان ظرفیتی برای تقویت اقتصاد استان است، گفت: اولویت برنامه‌ریزی استان، اتمام یک هزار و ۴۰۰ پروژه نیمه تمام است که نیاز به حمایت سیستم بانکی دارد.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» عصر امروز (پنج‌شنبه، 11 مهر) در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی گیلان با وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: فعالان اقتصادی کشور از زمان آغاز رفتارهای خارج از عرف آمریکا در عدم تعهدات خود در برجام و تشدید تحریم‌های ظالمانه به صورت هماهنگ در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید متناسب با برجام و فشار حداکثری دشمنان به صورت یکپارچه از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی حمایت کرده است، تاکید کرد: دولت سیاست‌گذاری اقتصادی مناسب شرایط کنونی را دنبال می‌کند.

 

وی به ظرفیت‌های استان گیلان اشاره و تصریح کرد: برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب، خط ریلی، بنادر و گمرکات از جمله ظرفیت‌های گیلان است که فعالان اقتصادی می‌توانند از آن برای صادرات به روسیه و کشورهای سی‌آی‌اس استفاده کنند.

 

زارع با بیان اینکه با هماهنگی با وزیر صمت، دبیرخانه اوراسیا در گیلان ایجاد می‌شود، افزود: این دبیرخانه می‌تواند عامل مهمی در تقویت صادرات استان و کشور شود و استان گیلان به طور کامل این آمادگی را دارد که در مسیر اجرای سیاست‌های دولت برای گسترش روابط با سی‌آی‌اس گام جدی بردارد.

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی گیلان، گروهی با تجربه هستند، خاطرنشان کرد: باید با ایجاد بسترهای حمایتی، فعالیت این گروه‌ها بیش از ظرفیت فعلی، گسترش پیدا کند.

 

وی با تاکید بر اینکه استان گیلان می‌تواند در عرصه رونق تولید و اشتغال تاثیرگذار باشد، افزود: اولویت ما توجه به پروژه‌های اقتصادی با رویکرد حمایت از فعالان بخش خصوصی است.

 

زارع با بیان اینکه 26 درصد اشتغال گیلان در بخش صنعت و معدن قرار دارد، تصریح کرد: گیلان سه هزار واحد صنعتی و ۱۰۰ هزار واحد صنفی دارد که ظرفیتی برای تقویت اقتصاد استان است.

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اولویت برنامه‌ریزی استان، اتمام یک هزار و ۴۰۰ پروژه نیمه تمام است که نیاز به حمایت سیستم بانکی دارد، اذعان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده حمایت برای افزایش اعتبارات زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی استان گیلان را داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار