پیرو بیژنی اصل با ۱۰۵ سال سن مسن ترین بازنشسته زیرپوشش تامین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد از سوی این سازمان در دهدشت مورد تجلیل قرار گرفت.
کد خبر: ۷۸۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 04 October 2019
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: پیرو بیژنی اصل با ۱۰۵ سال سن به عنوان مسن ترین بازنشسته زیرپوشش تامین اجتماعی این استان است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا، عباس نورمحمدی روز پنجشنبه در ایین تجلیل از این بازنشسته در دهدشت اظهارداشت: بیژنی اصل متولد سال ۱۲۹۳ شمسی است که در سال ۸۳ بازنشسته شده است.
وی بیان کرد: این پیرمرد  بعد از ۱۲ سال کار و تلاش در صنف نانوایی بازنشسته شد.
نورمحمدی با اشاره به اینکه حرمت و تکریم سالمندان در استان کهگیلویه وبویراحمد همیشه مورد توجه بوده است افزود: سرمایه اجتماعی هر جامعه‌ سالمندان هستند.
وی تعداد مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد را بیش از ۱۱ هزار خانوار ذکر کرد.
نورمحمدی گفت: ۷۱ هزار و ۴۲۶ نفر بیمه شدگان اجباری، ۲۴ هزار و ۳۰۰ نفر بیمه شدگان اختیاری، یکهزارو ۳۹۴ نفر قالیبافان، ۱۲ هزار نفر کارگر ساختمانی و یکهزارو ۴۴ نفر بیمه شده توافقی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.
وی تعهدات این سازمان را شامل مستمری‌های بازنشستگی، از کار افتادگی، بازماندگان، مقرری بیمه بیکاری، کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری و کمک هزینه وسایل کمک پزشکی اعلام کرد.
نورمحمدی بیان کرد: بیش از ۴۳ درصد جمعیت حدود ۷۱۳ هزار و ۵۲ نفر این استان معادل ۳۲۰ هزار نفر زیر پوشش تأمین اجتماعی استان بوده و از خدمات و حمایت‌های آن برخوردارند.
به مناسبت ۹ مهر روز جهانی سالمندان "پیرو بیژنی اصل" از سوی مدیرکل تامین اجتماعی و رئیس تامین اجتماعی دهدشت  طی آینی با اهدا لوح سپاس به عنوان مسن‌ترین بازنشسته‌ استان مورد تجلیل قرار گرفت.
 

عکاس: حسین خدمتی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار