دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از صدور کیفر خواست برای شهردار سابق یکی از شهرستان‌های کرمانشاه خبرداد.
کد خبر: ۷۸۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ 02 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه، محمد حسین صادقی به تاکییدات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه مبنی بر مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: برخورد قاطع با فساد در هر سطح از اولویت‌های اصلی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه است.

وی یکی از اصلی‌ترین راهکار‌های مقابله با فساد را ارتقا نظارت‌های هوشمند درون دستگاهی دانست و متذکر شد: طبق ماده ۱۳ قانون ارتقا سلامت نظام اداری و ماده ۶۰۶ قانون مجازات اسلامی کلیه مدیران و روسای دستگاه‌ها موظف هستند در صورت مشاهده هر گونه فساد مالی موضوع را به مقامات قضائی گزارش دهند.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: همچنین برابر با تبصره ماده، کلیه کارکنان دستگاه‌ها موظفند در صورت مشاهده جرائم، موضوع را به صورت مکتوب و فوری به مسئول مافوق خود یا واحد نظارتی مربوطه گزارش دهند.

وی تصریح کرد: در صورتی که هر یک از مدیران یا کارکنان به وظیفه قانونی خود عمل نکنند مشمول تعقیب کیفری ومجازات خواهند بود.

صادقی در ادامه ضمن تذکر به واحد‌هایی که تکلیف نظارت بر عمل به وظایف بدون مماشات درون دستگاهی دارند، بر ضرورت تقویت پایش‌های هوشمند در تمامی دستگاه‌ها به ویژه سازمان‌هایی که گردش مالی بالایی دارند یا بستر‌های تخطی از ضوابط قانونی به سبب نوع کار یا خدمات در آن‌ها بیشتراست تاکید کرد و گفت: درهمین خصوص آسیب شناسی خلا‌های قانونی نیز یک اولویت است.

وی در ادامه تاکید کرد: بر این مبنا کیفر خواست برای شهردار سابق یکی از شهرستان‌های کرمانشاه به اتهام تضییع اموال دولتی به مبلغ بیش از بیست میلیارد ریال در روز‌های اخیر صادر شده است.

️دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پس از تکمیل تحقیقات برای نامبرده و ۱۸ نفر دیگر به اتهام سو استفاده مالی کیفرخواست صادر شده و تقاضای تعیین کیفر و نیز دجبران خسارات وارده شده است.

وی افزود: دستگاه قضایی در راستای صیانت از بیت‌المال و حفظ حقوق عمومی و مواجهه‌ی ج. رادی و بازدارنده هیچ‌گونه مماشات و اغماضی نخواهد داشت.

صادقی در پایان با اشاره آیه ۱۸ سوره ق. "مَّا یَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلَّا لَدَیْهِ رَقِیبٌ عَتِیدٌ" (سخنی جاری نمی‌شود مگر اینکه مراقبین آن را مینویسند) خداوند را بالاترین ناظر دانست و افزود: البته تقوای الهی همواره یک عامل بازدارنده قوی ازمناهی ومنکرات است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار