فرمانده نیروی دریایی سپاه:
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام آمادگی این نیرو برای دفاع از آب‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران گفت: تعرض به مرزهای آبی ایران اسلامی سرنوشت تلخی برای متجاوزان به دنبال دارد .
کد خبر: ۷۸۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴ 29 September 2019

سرتیپ پاسدار علیرضا تنگسیری روز یکشنبه در گردهمایی رزمندگان ، ایثارگران ، بسیجیان و یادگاران هشت سال دوران دفاع مقدس شرکت فولاد خوزستان در محل سرسرای طوبی ۲۰۰ دستگاه صنایع فولاد در اهواز اظهار داشت : توقیف نفتکش انگلیسی و دستگیری نیروهای آمریکایی در آب های خلیج فارس تنها گوشه ای از اقتدار نیروهای دریایی سپاه بود که لرزه بر پیکر دشمن انداخت.

وی گفت: ایران دارای دو دریا در شمال و جنوب است که در جنوب ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر و در شمال نیز ۸۰۰ کیلومتر ساحل داریم و همین امر اهمیت مرزهای دریایی ما را نشان می دهد .

وی افزود: هشت سال دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام با دست خالی در خشکی و دریا مقابل دشمنی که از طرف ۸۲ کشور دنیا حمایت می شد نشان از اراده و همت بالای جوانان این مرز و بوم برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی است که با وجود تقدیم هزاران جوان  اجازه ندادیم یک وجب از خاک این میهن اسلامی به دست دشمن بیافتد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در این منطقه حساس در دوران دفاع مقدس ناچار بودیم برای تامین مخارج جنگ به سایر کشورها نفت بفروشیم و این همان چیزی بود که دشمن روی آن تمرکز کرده بود و ناوهای آمریکایی بارها و بارها مانع عبور کشتی های نفتی ایران شدند.

وی تصریح کرد : آمریکا در هشت سال دوران دفاع مقدس بیش از ۴۰ میلیارد دلار به رژیم صدام  کمک کرد و برخی کشورهای عربی خائن و اروپایی ها نیز کمک های تسلیحاتی و مالی خود را در اختیار صدام قرار دادند.

سرتیپ پاسدار تنگسیری تصریح کرد: خود فروختگان حسابشان مشخص است چرا که در زمان های گذشته نیز از این دست افراد وجود داشته  و همچنان برای آسیب رساندن به نظام اسلامی در صحنه حضور دارند اما ایستادگی و مقاومت ملت شریف ایران و به خصوص نیروهای مسلح تمامی این توطئه ها را خنثی کرده است.

وی اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان در دوران دفاع مقدس ۵۵ شهید والامقام را تقدیم انقلاب کرد تا چرخه فولاد کشور همچنان از حرکت نایستد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهدای فولاد خوزستان گفت: رونق صنعت فولاد ما را از بند تحریم‌ها رها می کند و امروز نیز این بزرگ مردان با تلاش و کوشش خود اجازه نمی‌دهند چرخه عظیم فولای کشور متوقف شود.

وی گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌های مردم مظلوم کشور به خصوص مردم غیور خوزستان است که هشت سال مقابل دنیای استکبار ایستادند و زیر بار زور نرفتند.

سرتیپ پاسدار تنگسیری گفت: اگر امروز دشمن مقابل ایران هراس دارد به برکت خون شهدا است اما متاسفانه برخی ها  امروز از این مسیر خارج شده اند اما باز هم هیچ تاثیری در اقتدار میهن اسلامی ما نخواهد داشت.

وی ادامه داد: دنیا طلبی در دوران امام حسین(ع) و در طول تاریخ نیز وجود داشته است و شاید امر طبیعی باشد اما زمانی می‌رسد که آیندگان به این مردان انقلابی که تا پای جان مقابل دشمن ایستادگی کردند و از این خاک پهناور حراست کردند، افتخار می کنند.

سرتیپ پاسدار تنگسیری تاکید کرد: ما در مقابل هیچ قدرتی غیر از خداوند متعال سر خم نمی کنیم و روز به روز بر اقتدار این میهن اسلامی افزوده می‌شود .

وی افزود: نیروی دریای سپاه در یک سال و نیم درگیری با نیروهای آمریکایی هفت شهید را تقدیم انقلاب کرد اما آمریکا بیش از ۲۵ کشته و خسارت های میلیارد دلاری متحمل شد .  

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: نیروی دریایی سپاه تنها یک قایق خود را از دست داد اما آمریکا کشتی ها و ناوهای غول پیکری را از دست داد که شاید سال ها جبران این خسارت ها برای آن ها به طول بینجامد .

وی گفت: اکنون آمریکایی ها در هر دو هفته مبلغی بالغ بر ۲۵ میلیون دلار را هزینه ناوهای مستقر شده خود در خلیج فارس می کنند که این نشان می دهد که تا چه اندازه خلیج فارس برای آن ها اهمیت دارد اما هر زمانی که دست از پا خطا کرده اند با واکنش جدی و سریع نیروی دریایی سپاه مواجه شده‌اند.

وی بیان کرد : دستگیری نیروهای آمریکایی و انگلیسی تنها یک هشدار برای کشورهای بود که قصد تعرض به مرزهای ایران را دارند و موارد دیگر اگر کشوری به خود اجازه دهد بدون اجازه وارد مرزهای آبی ایران شود سرنوشت تلخی در انتظار آنها خواهد بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار