کد خبر: ۷۸۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳ 29 September 2019

 

حزب جمهوریت

تابناک / جلسه هسته مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی، شاخه گیلان، با حضور نمایندگانی از هیئت موسس این حزب در رشت برگزارشد.

حزب جمهوریت ستاد انتخاباتی آقایان نیست

 محسن رفیع فر که از اعضای هیئت موسس حزب جمهوریت به شمار می رود دقایقی در این جلسه به سخنرانی پرداخت و ضمن اشاره به اتفاقات ماه های اخیر و نحوه شکل گیری حزب جمهوریت، گفت: هیئت موسس به این نتیجه رسیده که قرار نیست حزب جمهوریت ستاد انتخاباتی آقایان باشد.

وی افزود: دنبال کار تشکیلاتی بودیم و با وجود علاقه برخی رجل سیاسی به حضور در هیئت موسس، در نهایت افرادی کنار هم قرار گرفتیم که در حزب اعتماد ملی در شرایطی که شهرداری تهران را نزدیک به خودمان داشتیم کنار هم ایستادیم و از آن حزب اعتماد ملی جدا شدیم.

رفیع فر بر ضرورت رعایت سلسله مراتب در فعالیت های حزبی تاکید کرد و گفت: به همین علت ما استعفای دسته جمعی کردیم و در ادامه اجازه ندادیم هیچ چهره ملی به ما اضافه شود. ما می خواستیم مجموعه یک دستی شکل بگیرد که وفاداری بالایی به یکدیگر دارند و سلسله مراتب را رعایت می کنند.

وی همچنین از برگزاری نخستین کنگره این حزب طی ماه آینده خبر داد و در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط ائتلاف این حزب با احزاب اصلاح طلب اشاره کرد و خاطر نشان کرد: از جوانان حزب جمهوریت در انتخابات حمایت کنید. رفته رفته این جوانان شناخته می شوند و استقلال حزب حفظ می شود.

رفیع فر همچنین آموزش را امری ضروری در فعالیت حزبی برشمرد و گفت: هیئت موسس گیلان در کنار شاخه گیلان خواهد بود و حمایت های لازم صورت خواهد گرفت و امیدواریم فعالیت مناسبی برای کنگره صورت بگیرد و جلسات حزب به طور منظم برگزار شود.

اگر قصد داریم گفتمان جدیدی ارائه کنیم نیاز به عملگرایی جدید نیز داریم

ظریفیان قائم مقام تشکیلات حزب نیز در این جلسه اظهار داشت: اگر گفتمان اصلاح طلبی را از جبهه اصلاح طلبی جدا کنیم با دو مقوله مختلف مواجهیم. گفتمان اصلاح طلبی از زمان مشروطه شروع شده و ادامه دارد و در بسیاری موارد اضافه یا کم شده است و حتی گاهی افراد اصولگرا نیز در بحث گفتمان اصلاح طلبی کمک می کنند.

وی در ادامه افزود: خلا عملگرایی در بسیاری از موارد محسوس است. اگر قصد داریم گفتمان جدیدی ارائه کنیم نیاز به عملگرایی جدید نیز داریم. یکی از تفاوت های این حزب میزان حضور نیروهای جوان و گرایششان به این حزب است که می تواند در کنار استفاده از فکر و پختگی افراد با تجربه از عملگرایی این جوانان بهره برد.


معرفی اعضای هسته مرکزی حزب جمهوریت شاخه گیلان

در ادامه جلسه مهدی کارگر، از فعالین اصلاح طلب و مسوول راه اندازی حزب در گیلان، ضمن خیر مقدم به میهمانان گزارش مختصری از فعالیت های صورت گرفته را ارائه کرد.

وی به برگزاری جلسات با چهره های تاثیرگذار اشاره کرد و افزود: گروهی از چهره های جریان ساز و اثرگذار نیز به عنوان مشاور در کنار این حزب حضور خواهند داشت.

مهدی کارگر همچنین به ضرورت تعریف صحیح ساختار حزبی و ارتباط متقابل و مناسب مرکز با استان ها، برای اثرگذاری بیشتر حزب تاکید کرد و افزود: احزاب باید به ساختار و سیستم حزب توجه ویژه داشته باشند تا بتوانند خروجی مناسبی در جهت مطالبات مردم داشته باشند همچنین احزاب به تولید فکر و ایجاد ساختار و فرهنگ حزبی توجه نمایند.

احزاب باید بتوانند مردم را وارد عرصه های مختلف کنند

همچنین مهدی روحی روزنامه نگار و فعال سیاسی و از دیگر اعضای هسته مرکزی حزب جمهوریت در گیلان، این استان را یکی از استان های سیاسی کشور دانست و تصریح کرد: احزاب در این استان فعالند اما این فعالیت به معنای پویایی آنها نیست و در نهایت عملکرد آنها به برخی بیانیه های مناسبتی ختم می شود.

وی با بیان اینکه احزاب به نوعی واسطه میان مردم و حکومت هستند اظهارداشت: احزاب باید بتوانند مردم را وارد عرصه های مختلف سیاسی ،اجتماعی، اقتصادی و… کنند در حالی که تا کنون چندان شاهد این کارکرد احزاب نبوده ایم و امیدواریم در این حزب چنین اتفاقی رخ دهد.

روحی در ادامه افزود: وجه متمایز حزب جمهوریت می تواند علاوه بر ساز و کارهای سیاسی آن قوت بخشیدن به فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و …باشد.
وی در ادامه به تشریح بخشی از فعالیت های حوزه اجرایی این حزب در استان در آغاز راه پرداخت.


نیاز به گفتمان جدیدی وجود دارد

در بخش دیگری از این جلسه بهنیا ثابت رفتار از اعضای هسته مرکزی حزب جمهوریت در گیلان با اشاره به رویکرد اصلاح طلبانه این حزب اظهار داشت: باید در ابتدا مشخص شود تعریف این حزب از اصلاح طلبی چیست و چه تفاوتی در نگاه این حزب با سایر احزاب وجود دارد.

این فعال رسانه ای و سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه در بسیاری از نارضایتی های عمومی اصلاح طلبان و اصولگرایان اشتراکات فراوانی داشته اند افزود: اگر می خواهیم این حزب مقبولیت و اثرگذاری بالایی بین مردم داشته باشد نیاز به گفتمان جدیدی وجود دارد تا جوانان و عموم مردم به سمت این حزب گرایش پیدا کنند.

در ادامه هریک از اعضای هسته مرکزی این حزب به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و به تبادل نظر پیرامون مسائل مربوطه پرداختند.

تصاویر از فرهام صفایی

   

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار