نشست امنیت ملی آمریکا درباره ایران به ریاست رئیس‌جمهور این کشور و با حضور وزیر دفاع و مشاور موقت امنیت ملی کاخ سفید برگزار شد.
کد خبر: ۷۸۰۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵ 17 September 2019

تابناک/ وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات دولتی آمریکا اعلام کرد امروز نشست امنیت ملی آمریکا درباره ایران به ریاست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور و با حضور وزیر دفاع و مشاور موقت امنیت ملی کاخ سفید تشکیل شد.

مقامات آمریکا در اطلاعاتی به حکومت عربستان مدعی شده‌اند که منشا و مبدأ حمله اخیر به تأسیسات نفتی این کشور، ایران است.

مقامات عربستان اعلام کرده‌اند که تاکنون به این نتیجه‌گیری دولت آمریکا نرسیده‌اند، اما می‌گویند در این حمله از سلاح ایرانی استفاده شده است.

در نشست امروز امنیت ملی درباره نحوه پاسخ‌دهی به حمله به عربستان بحث شد.

این در حالیست که رئیس دفتر مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی پیش در سخنانی از اظهارات تهدیدآمیز ترامپ علیه عاملان حمله به تاسیسات نفتی عربستان عقب‌نشینی کرد.

ترامپ ساعاتی قبل در توئیتی که به نوشته سی‌ان‌ان احتمالا به ایران یا متحدان این کشور اشاره داشت، مدعی شده بود: « تامین نفت عربستان سعودی هدف حمله قرار گرفته است. دلیلی وجود دارد که باور کنیم مقصر را می‌شناسیم. آماده شلیک هستیم، اما اقدامات بعدی بستگی به راستی آزمایی دارد. با این حال منتظر می‌مانیم تا از پادشاهی سعودی بشنویم که آنها چه کسی را مقصر این حمله می‌دانند و تحت این شرایط پیش خواهیم رفت.»

این مقام آمریکایی با اشاره به این توئیت ترامپ و در توجیه آن گفته است که فکر می‌کند «آماده شلیک» عبارت گسترده‌ای است.

ادعای ترامپ و مقامات آمریکایی علیه ایران در حالی بیان می‌شود که یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای مسئولیت حمله روز شنبه به تأسیسات نفتی عربستان را بر عهده گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار