قیمت نفت در بازار‌های جهانی در پی قطع نیمی از صادرات نفت عربستان سعودی، به بالاترین حد در چهار ماه گذشته رسید.
کد خبر: ۷۸۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 16 September 2019

 

تابناک / قیمت نفت «برنت» برای تحویل در آینده با افزایشی ۱۹ درصدی به ۷۱ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید.
همچنین قیمت نفت‌خام آمریکا برای تحویل در آینده بیش از ۱۵ درصد افزایش یافت و هر بشکه آن ۶۳ دلار و ۳۴ سنت معامله شد.
افزایش قیمت نفت پس از آن رخ داد که تاسیسات شرکت نفتی «آرامکو» عربستان در شرق این کشور روز شنبه هدف حمله قرار گرفت و نیمی از تولید سعودی‌ها یعنی حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه متوقف شد. این میزان معادل ۵ درصد از عرضه جهانی نفت است.
این حمله تاسیسات نفتی عربستان در «خریص» و «ابقیق» را هدف قرار داد. بیشترین صادرات نفتی عربستان از مجموعه پالایشگاهی ابقیق و میدان نفتی خریص انجام می‌شود.
مقام‌های سعودی اعلام کردند: ریاض سعی می‌کند تا پایان روز دوشنبه تولید یک سوم از تولید نفت قطع شده خود را از سر بگیرد، اما خسارت ناشی از حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان «شدیدتر» از چیزی است که در ابتدا تصور می‌شد.
منابع فعال در صنعت نفت می‌گویند که هفته‌ها طول می‌کشد تا جریان نفت عربستان به روال سابق بازگردد. خبرگزاری رویترز به نقل از کارشناسان و تحلیلگران پیش‌بینی کرد که قیمت نفت ممکن است به یکصد دلار برای هر بشکه برسد.
هم‌زمان با افزایش قیمت نفت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که در پی حمله به تاسیسات نفتی عربستان مجوز برداشت از ذخایر اضطراری نفت کشورش را صادر کرده است.
وی در رشته توئیتی نوشت: با توجه به حملات علیه عربستان که ممکن است بر قیمت نفت تاثیر بگذارد، دستور دادم تا در صورت لزوم از ذخایر استراتژیک نفت برداشت شود.
برچسب ها: قیمت نفت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار