رئیس جهاد کشاورزی گیلان از پایان برداشت برنج در این استان خبر داد و گفت: یک میلیون و ۱۷۰ هزار تن شلتوک از شالیزارهای گیلان برداشت شد.
کد خبر: ۷۸۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 16 September 2019

 

تابناک / علی درجانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران از پایان برداشت برنج در شالیزارهای استان گیلان خبر داد و افزود: بعد از شش ماه تلاش شالیکاران برداشت برنج از شالیزارهای استان گیلان به پایان رسید.

وی با بیان اینکه امسال یک میلیون و ۱۷۰ هزار تن شلتوک از شالیزارهای برنج استان گیلان برداشت شده است، گفت: این میزان در مقایسه با سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با بیان اینکه این استان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، اظهار کرد: از این میزان شلتوک برداشت شده ۷۵۰ تن برنج سفید استحصال می شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای مکانیزه کردن کشاورزی در استان گیلان، تصریح کرد: در فصل زارعی امسال ۷۰ درصد شالیزارهای استان گیلان معادل ۱۸۵ هزار هکتار به صورت ماشینی و مکانیزه برداشت شده است.

درجانی با بیان اینکه بیشتر رقم برداشت شده از شالیزارهای استان گیلان رقم بومی هاشمی، صدری، علی کاظمی و حسنی است، ادامه داد: استان گیلان با ۷۵۰ هزار تن معادل ۴۰ درصدبرنج سفید دومین تولید کننده برنج کشور است.

منبع: مهر
برچسب ها: برداشت برنج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار