کد خبر: ۷۷۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰ 10 September 2019

 

ورزش سه: شرایط برای رونالدینیو، ستاره سابق بارسلونا و فوتبال برزیل هرگز مساعد نیست.

در ابتدای هزاره جدید و در جام جهانی ۲۰۰۲، ستاره ای در ترکیب تیم ملی برزیل ظهور کرد که چندی بعد تبدیل به بهترین بازیکن جهان شد. درخشش رونالدینیو یکی از عوامل مهم پنجمین و آخرین قهرمانی تیم ملی برزیل در جام جهانی بود و با انتقال به بارسلونا، دیگر چشم همه جهان خیره به درخشش و هنرنمایی های این ستاره تکنیکی بود

رونالدینیو و سرنوشتی که باورکردنی نیست!

بعد از یک دوره خوب در پاری سن ژرمن، دیگر نوبت درخشیدن در لباس بارسلونا، میعادگاه ستاره های برزیلی بود و اگرچه رونالدینیو در آستانه انتقال به منچستریونایتد بود، اما در نهایت وی در ترکیب بارسلونا به تمامی افتخارات ممکن دست یافت تا بسیاری وی را در زمره یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال قرار دهند. علیرغم ادامه نه چندان درخشان دوران ورزشی رونالدینیو، وی همچنان یکی از محبوب ترین ستاره های تاریخ فوتبال به شمار می آید و تشویق او از سوی هواداران رئال مادرید بعد از درخشش در ال کلاسیکو در برنابئو، گواه این موضوع است.

اما بسان بسیاری از ستاره های دنیای فوتبال، رونالدینیو نیز بعد از خداحافظی از این عرصه روزگار خوشی را تجربه نکرده و بحران های مالی یکی پس از دیگری گریبان ستاره خوش رو و خلاق بارسلونا در دهه اوایل هزاره جدید را می گیرد.

در سال ۲۰۱۸ اخبار عجیبی در مورد اردواج همزمان رونالدینیو با دو نفر باعث شد وی تبدیل به تیتر یک رسانه های دنیا شود. بعد از حمایت از ژائیر بولسنارو، رئیس جمهور فعلی برزیل در انتخابات، باشگاه بارسلونا دیگر ترجیح داد رابطه خود را با ستاره های برزیلی و سابق خود از جمله رونالدینیو و ریوالدو کم کند و شرایط برای وی دشوارتر گشت.

رونالدینیو و سرنوشتی که باورکردنی نیست!

به دلیل ساخت و ساز در یک منطقه حفاظت شده بدون کسب مجوز در سال ۲۰۱۵، مشکلات ستاره محبوب برزیلی دو چندان شده و گذرنامه وی توسط مقامات دولتی برزیل مصادره شد. اما این پایان کار نبود و در ادامه رونالدینیو با جریمه ای در حدود ۱٫۵ میلیون پوند نقره داغ شده و بخش قابل توجهی از ثروت خود را از دست داد.

مدتی بعد خبری عجیب در مورد رونالدینیو منتشر شد. نشریات برزیلی مدعی شدند تنها ۵ پوند در حساب بانکی این بازیکن وجود دارد و اینگونه به نظر می رسید که تمام ثروت اندوخته شده از دوران حضور در مستطیل سبز و قراردادهای کلان با شرکت های معتبری چون نایک و پپسی بر باد رفته است.

مدتی بعد پریسیلا کولیو، یکی از این دو همسر رونالدینیو که دوران تحصیلی و حرفه خود را برای زندگی کردن در کنار رونالدینیو کنار گذاشت بود، وی را به دلیل رفتارهای پرخاشگرانه ترک کرد و بعد از عدم توافق، شکواییه ای تنظیم کرده و خواهان دریافت یک سوم از درآمد ستاره برزیلی بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ شد تا اوضاع رونالدینیو از این هم دشوارتر شود.

در تابستان امسال مشکلات دیگری مربوط به پرونده املاک نیز رخ داد. دادگاهی در جنوب برزیل رونالدبنیو را از فروش ۵۷ خانه و آپارتمان خود منع کرده و اموال وی را توقیف کرده است. همزمان طلبکاران نیز اقدام به شکایات جداگانه خود برای بازپرداخت دو میلیون پوند اضافی در مورد سایر بدهی های رونالدینیو کرده اند.

اما با این حال هنوز هم رونالدینیو سرحال بوده و آن لبخند همیشگی را بر لب دارد. وی هنوز در ریودوژانیرو زندگی می کند زیرا آنجا آب و هوا و سواحل بهتری نسبت به بالتیک جنوبی دارد. رونالدینیو در حل حاضر اکنون سفیر تک بال (تنیس روی میز فوتبالی) است و هنوز هم برای پست اینستاگرامی ۱۲۰ هزار پوند دریافت می کند.

بر خلاف بسیاری از بازیکنان هم نسل خود در دوران طلایی سلسائو، رونالدینیو علاقه چندانی به ورود به عرصه مربیگری یا مدیریت نشان نداده، اما ستاره ای که روزگاری در مستطیل سبز غوغا می کرد، حالا درگیر حواشی عجیبی در زندگی شخصی خود شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار