یکی از نکات عجیب جدیدترین لیست مارک ویلموتس برای تیم ملی عدم حضور شجاع خلیل‌زاده ، مدافع آماده و سرحال پرسپولیس در آن بود که در زمان کی‌روش هم با وجود عملکرد خوبش در ترکیب پرسپولیس هرگز به او روی خوش نشان داده نشد.
کد خبر: ۷۷۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ 10 September 2019

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: آقای کالدرون یک مربی حرفه‌ای است که حرفه‌ای هم تصمیم می‌گیرد. هواداران باید مثل برانکو از او هم حمایت کنند.
یکی از نکات عجیب جدیدترین لیست مارک ویلموتس برای تیم ملی عدم حضور شجاع خلیل‌زاده ، مدافع آماده و سرحال پرسپولیس در آن بود که در زمان کی‌روش هم با وجود عملکرد خوبش در ترکیب پرسپولیس هرگز به او روی خوش نشان داده نشد.

شجاع خلیل‌زاده یکی از چند بازیکنی بود که به خاطر دور ماندن از فهرست تیم ملی بابتش از کی‌روش انتقاد می‌شد و حالا ویلموتس هم او را دعوت نکرده است. البته سرمربی بلژیکی تازه به ایران آمده و فهرست او تقریباً شامل همان نفرات قبلی است و هنوز شناخت کافی روی بازیکنان پیدا نکرده و چه بسا در اردو‌های بعدی، استفاده از شجاع خیلی از تغییراتِ مورد نظر او باشد. با این حال اغلب رسانه‌ها و کارشناسان و به ویژه پیشکسوتان پرسپولیس نسبت به نادیده گرفتن شجاع خلیل زاده انتقاداتی داشتند حتی سیدجلال حسینی هم مصاحبه کرد و گفت «حق شجاع دعوت به تیم ملی است.» البته خود شجاع خلیل‌زاده در این رابطه تا به حال سکوت کرده و در صحبت‌هایی که داشت هم نشانی از گلایه نبود!

دومین لیست مارک ویلموتس هم اعلام شد، اما خبری از شجاع خلیل زاده نبود. ناراحت نشدی؟

شجاع خلیل‌زاده:

نه، ناراحت نشدم و شکایتی هم ندارم. این نظر آقای ویلموتس است و من هم به آن احترام می‌گذارم.

ولی خیلی‌ها در حمایت از تو مصاحبه کردند و مطلب نوشتند.

شجاع خلیل‌زاده:

واقعاً متشکرم. پیشکسوتان، کارشناسان و رسانه‌ها واقعاً به من لطف دارند ولی من راضی‌ام به رضای خدا!

سیدجلال حسینی هم در دفاع از تو مصاحبه کرد و گفت حق شجاع است به تیم ملی دعوت شود.

شجاع خلیل‌زاده:

از سیدجلال هم تشکر می‌کنم. گفتم همه محبت دارند، اما باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام بگذاریم. مسئول اول تیم ملی آقای ویلموتس است.

ولی همه تصور می‌کردیم با حضور مارک ویلموتس از لیست سیاه کارلوس کی‌روش خارج شوی؟

شجاع خلیل‌زاده:

من از کی‌روش هم گله‌ای ندارم. به هر حال سلیقه او این‌طوری بود و حالا تلاش می‌کنم با تمرین بیشتر و بازی‌های بهتر نظر سرمربی جدید تیم ملی را به خود جلب کنم.

قطعاً حضور یک دستیار ایرانی مثل وحید هاشمیان خیلی می‌تواند به انتخاب‌های ویلموتس کمک کند. این‌طور نیست؟

شجاع خلیل‌زاده:

آقاوحید از فوتبالیست‌های بزرگ و باشخصیت این مملکت است و برای او در تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم. من به عنوان یک بازیکن باید تمرکز خودم را روی تمرین و مسابقات پرسپولیس بگذارم. می‌جنگم و تلاش می‌کنم دوباره به پیراهن تیم ملی برسم.

دو جام جهانی را هم در عین شایستگی از دست دادی. بعد از خط خوردن از لیست مسافران جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل خیلی ناراحت شدی و مصاحبه کردی.

شجاع خلیل‌زاده:

جوان بودم و شاید خیلی احساساتی شدم. الان، اما پخته‌تر شده‌ام.

در ۲۹ سالگی چه احساسی پیدا می‌کنی وقتی به تیم ملی دعوت نمی‌شوی؟

شجاع خلیل‌زاده:

راحت‌تر با این موضوع کنار می‌آیم. قبلاً خیلی ناراحت می‌شدم و خودخوری می‌کردم.

می‌دانی تیم ملی باید به مصاف هنگ‌کنگ برود. فکر می‌کنی نتیجه این بازی چه شود؟

شجاع خلیل‌زاده:

از ته دل برای موفقیت و برد تیم ملی دعا می‌کنم. آرزو هم می‌کنم با یک برد شیرین مقابل هنگ‌کنگ اولین بازی کشورمان سپری شده و دل مردم شاد شود.

نظرت در خصوص مدافعانی که دعوت شدند؟

همه لایق و شایسته بودند که دعوت شدند.

انصافاً به نظر می‌رسد پخته‌تر از قبل شده‌ای. در دو هفته گذشته هم دیدیم داخل زمین کمتر با داور و بازیکنان حریف حرف می‌زدی یا کل‌کل می‌کردی.

شجاع خلیل‌زاده:

من قبلاً هم به همه احترام می‌گذاشتم ولی در زمین مسابقه تعصب زیادی داشته و دارم. اصلاً دوست ندارم تیم خودم عقب بیفتد و متأسفانه برخی سوءبرداشت می‌کنند. به همین خاطر در فصل جدید تصمیم گرفتم بیشتر لبخند بزنم و مهربان‌تر باشم. حالا اگر ایراد دارد لبخند هم نزنم!

نه داداش! خیلی هم خوب است. اینکه دیگر کسی نمی‌تواند اخلاق تو در زمین یا کارت گرفتن‌های تو را بهانه کند.

والله چه بگویم. تجربه من هم بالاتر رفته است.

راستی چرا به تراکتور باختید؟

شجاع خلیل‌زاده:

فوتبال بازی لحظه‌هاست. آن‌ها از موقعیت خودشان خوب استفاده کردند و برنده شدند. ضمن آنکه بازی در تبریز برای هر تیمی سخت است. من تجربه بازی برای تراکتور را دارم. خیلی سخت و دشوار است. البته بازی برابری بود که… ان‌شا‌الله در بازی‌های آینده جبران می‌کنیم.

این تعطیلی لیگ برتر به سود تیم شماست یا به ضرر پرسپولیس؟

شجاع خلیل‌زاده:

به هر حال تعطیلی بدون مسابقه برای همه تیم‌ها سخت است، اما چاره‌ای نیست. به خاطر موفقیت تیم ملی باید با این شرایط کنار بیاییم.

هواداران پرسپولیس با این باخت نگران مدافع عنوان قهرمانی شده‌اند. حرفی با این دسته از طرفداران نداری؟

شجاع خلیل‌زاده:

مخلص هواداران هم هستیم، اما رمز موفقیت سه سال اخیر پرسپولیس وحدت و همدلی هواداران با تیم بوده است. ان‌شا‌الله با حمایت هواداران پرسپولیس مثل سال‌های گذشته موفق می‌شویم.

گابریل کالدرون تصمیم سختی گرفت که جانشین برانکو شد. این‌طور نیست؟

شجاع خلیل‌زاده:

آقای کالدرون یک مربی حرفه‌ای است که حرفه‌ای هم تصمیم می‌گیرد. هواداران باید مثل برانکو از او هم حمایت کنند.

برانکو هم اشتباه کرد به الاهلی رفت. قبول نداری؟

او هم یک مربی حرفه‌ای است و می‌داند چه تصمیمی بگیرد. امیدوارم موفق باشد.

نظری در خصوص انتخاب محمدحسن انصاری‌فرد به عنوان مدیرعامل جدید پرسپولیس نداری؟

شجاع خلیل‌زاده:

اول از همه کسانی که در گذشته برای پرسپولیس زحمت کشیدند تشکر می‌کنم و به آن‌ها خسته‌نباشید می‌گویم. آقای انصاری‌فرد هم خودش بازیکن پرسپولیس و تیم ملی بوده و از جنس فوتبال است. امیدوارم کنار هم فصل خاطره‌انگیز و موفقی را پشت سر بگذاریم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار