امام جمعه لارستان با هشدار نسبت به عدم دامن زدن به مسائل تفرقه انگیز در میان فرقه های اسلامی، خاطر نشان کرد: بنا به توصیه و تأکید مقام معظم رهبری و مراجع تقلید، توهین به مقدسات اهل سنت جایز نیست.
کد خبر: ۷۷۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 07 September 2019

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی خرم در آئین عبادی سیاسی نخستین نماز جمعه از ماه محرم شهر لار ضمن عرض تسلیت به مناسبت سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، به توصیه های رهبری طی سالیان اخیر به مداحان و وعاظ اشاره کرد و اظهار داشت: ذاکران اهل بیت عصمت و طهار(ع) باید محتوای برنامه های دینی را در تراز انقلاب اسلامی به اجرا درآورند.

وی با تأکید بر اینکه مداحان باید بدانند که چه می خوانند چراکه بخشی از هویت شخصیتی جوانان را شکل می دهد، افزود: ذاکرین اهل بیت(ع) باید علاوه بر سبک مداحی بر محتوا و غنای اشعار توجه داشته باشند و از تعابیر سبک و نامناسب نباید استفاده شود.

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه مداحی یک بازی نیست بلکه یک عامل هویت سازی است، تصریح کرد: محبت اهل بیت مجوز گناه کردن نیست و باید توجه داشت که از غلو جلوگیری کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با هشدار نسبت به عدم دامن زدن به مسائل تفرقه انگیز در میان فرقه های اسلامی، خاطر نشان کرد: بنا به توصیه و تأکید مقام معظم رهبری و مراجع تقلید، توهین به مقدسات اهل سنت جائز نیست.

وی با اشاره به اینکه افرادی که قصد ایجاد اختلاف میان امت اسلامی دارند، باید طرد شوند، ادامه داد: پاره پاره کردن امت اسلام، محصول نگاههای انحرافی است.

حجت الاسلام موسوی با توصیه به مداحان و وعاظ برای پرهیز از تمجیدهای بی معنا و اشعار بی کیفیت، عنوان کرد: مداحی نباید خالی از معارف اسلامی باشد و باید توجه داشت که ما هیأت سکولار نداریم.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه در مراسم هایی که یادی از یزیدیان زمان برده نشود، مداحی که چندین شب روضه خوانی کند و نامی از جنایت های اسرائیل نبرد، اشاره به مظلومیت ملت های عراق، سوریه، فلسطین، یمن، کشمیر، میانمار و غیره توجه نداشته باشد، آن هیأت در تراز انقلاب اسلامی نیست، گفت: باید مداحان، سخنرانان و مسئولین هیأت ها یزیدیان زمان را به نسل جوان معرفی کنند.

وی با تأکید بر اینکه در هیأتها باید مسائل جهان اسلام مورد بازخوانی و یادآوری قرار بگیرد، اذعان داشت: وقت مستمعین نباید با طولانی کردن مراسم ها تلف شود.

این کارشناس فرهنگی با باتأکید بر اینکه در سبک های مداحی و آهنگ های انتخاب شده باید دقت نظر داشت و از سبک های فرهنگی یا موسیقی های زمان طاغوت پرهیز کرد، افزود: باید بین آهنگ های مراسم شادی و عزا تفاوت وجود داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی با ابراز خرسندی از دستیابی پیروزی های پی در پی در جبهه مقاومت در برابر سران استکبار، گفت: تقاضای مذاکره آمریکا با انصارالله یمن بدون در نظر گرفتن عربستان و امارات نشان از اثرگذار بودن حملات یمن در عمق خاک عربستان دارد و چون نفت منافع آمریکایی ها را به خطر می اندازد، آنها را ناچار به طرح پشنهاد مذاکره با انصارالله کرده است.

وی با بیان اینکه سامانه دفاعی «پاتیروت» آمریکا که با هزینه ای سرسام آور به عربستان فروخته شده، در مقابل حملات موشکی و پهپادی یمن شکست خورده است، تصریح کرد: حمله انصارالله با ۱۰ پهپاد به پالایشگاههای نفت عربستان در نزدیکی خاک امارات نشان از قدرت نظامی یمن دارد.

امام جمعه لارستان با اشاره به ساقط شدن دو پهپاد آمریکایی در خاک یمن توسط انصارالله و ارتش مردمی این کشور، ادامه داد: آمریکا برای غلبه بر کشورها از روشهای تطمیع، تهدید، جنگ و مذاکره استفاده می کند که طرح پیشنهاد مذاکره نشان از ضعف استکبار جهانی و نارکارآمدی طرح های انها دارد.

وی به طرح آمریکا به ازال و اوباش جهانی با تعیین جایزه ۱۵ میلیون دلاری برای ایجاد خلل در اقدامات سپاه پاسداران و سپاه قدس ایران اشاره کرد و گفت: اوج استیصال آمریکا آنجایی است که به ناخدای ناو «آدریان دریا» پیشنهاد رشوه برای تغییر مسیر این ناو به سمت کشوهای متحد با آمریکا برای توقیف آن بود که از طرف این ناخدای هندوستانی پذیرفته نشد و این کار منجر به تحریم شدن ناو این ناخدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار