مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اعلام کرد،:
کد خبر: ۷۷۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵ 05 September 2019

مدیرعامل هلال احمر جمعیت گیلان گفت: با آغاز طرح تابستانه تا امروز 323 حادثه به وقوع پیوسته که نجاتگران جمعیت هلال احمر ضمن ارایه خدمات امدادی به بیش از یک هزار حادثه دیده ، 297 نفر را نجات دادند
.

مهدی ولی پوردر گفت گوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت :از نیمه خرداد امسال با آغاز طرح تابستانه جمعیت هلال احمر گیلان 157 نجاتگر در 32پایگاه امداد و نجات موقت ، فصلی ، ثابت ،شعب و یک پایگاه امداد هوایی ، و 45 نجاتگر در 9 پایگاه ساحلی آماده ارایه خدمات به مردم و حادثه یدگان می باشند .
مدیر عامل هلال احمر گیلان بیان کرد : یک هزار و 302 نجاتگر با 309 دستگاه آمبولانس در حوادث مذکور حضور داشتند که طی آن 256 نفر از مصدومین با آمبولانس های هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند .
این مقام مسوول همچنین بااشاره به طرح ساحلی در گیلان تصریح کرد : جمعیت هلال احمر در 9 شهرستان ساحلی دارای 9طرح و در هر طرح 5 نجاتگر (دو نجاتگر زن و سه نجاتگر مرد )از 8 صبح لغایت 8 شب آماده ارایه خدمات می باشد .
عضو شورای اداری استانداری گفت : یک دستگاه بالگرد ، یک تیم آنست و یک تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان نیز در صورت نیاز آماده ارایه خدمات به هموطنان می باشد .

 
* دوره آموزشی "اسکان اضطراری در شرایط بحرانی" ویژه خبرنگاران و عکاسان در مرکز آموزشی چاف لنگرود برگزار شد.

 

ولیپور بااشاره به توانمندسازی اقشار مختلف جامعه دربرابر بحرانها گفت ؛ دوره آموزشی “اسکان اضطراری در شرایط بحرانی” در مرکز آموزشی چاف لنگرود با حضور خبرنگاران و عکاسان استان جهت ارتقای دانش امدادی آنان واطلاع رسانی سریع ، صحیح و دقیق نقش در حو.ادث و سوانح برگزار شد .

وی افزود:خبرنگاران و عکاسان با اطلاع رسانی دقیق و سریع می توانند افزون بر آگاهی و افزایش اطلاعات افراد در جامعه از ایجاد بحران و شایعات مخرب جلوگیری کنند ودراین زمینه لازمست مهارتهای اموزشی لتزم را کسب نمایند
.
ولیپور اظهار کرد، طی چند سال اخیر هلال احمر گیلان با برگزاری دوره های آموزشی ویژه خبرنگاران تلاش می کند ضمن آشنایی خبرنگاران و عکاسان با شرایط بحرانی بتواند از حضور این قشر در مواقع ضروری برای خدمت بیشتر به شهروندان استفاده کند.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی دوروزه و بصورت تئوری و عملی برگزار می شود ، تصریح کرد:خبرنگاران و عکاسان حاضر در این دوره آموزشی ضمن آموزش مباحث تئوری با نحوه چادرزنی و طراحی اردوگاه جهت اسکان افراد آسیب دیده از نزدیک آشنا شده و بصورت عملی تمرین می کنند.
وی بیان کرد:به دلیل حادثه خیز بودن استان گیلان لازم است تا خبرنگاران و عکاسان مستعد و آشنا به مفاهیم بحران جهت حضور در حوادث آموزش ببینند.
این مقام مسوول گفت:برگزاری این دوره های آموزشی برای اصحاب رسانه مستمر است و خبرنگاران و عکاسان آموزش دیده در اولویت اعزام به مناطق حادثه دیده و دریافت خدمات قرار می گیرند.
لازم به ذکر است در این دوره آموزشی خبرنگاران و عکاسان علاوه بر آشنایی و آموزش مباحث بصورت تئوری ، بصورت عملی طراحی اردوگاه و نحوه چادرزنی را نیزتمرین کردند.

* برگزاری 50 دوره تخصصی و عمومی توسط جمعیت هلال احمر گیلان

مدیر عامل هلال احمر گیلان گفت : 50 دوره تخصصی امداد و نجات و آموزش های عمومی ، همگانی و ضمن خدمت برگزار شد .

ولی پور گفت : جمعیت هلال احمر با برگزاری دوره های تخصصی و عمومی تلاش می کند علاوه بر تقویت دانش امدادی نجاتگران و اعضای هلال احمر آموزش را در سطوح مختلف مردم گسترش دهد .
وی افزود : در سه ماهه نخست سال بیش از یک هزار و سیصد نفر در دوره های آموزشی هلال احمر شرکت کردند .
عضو شورای اداری استانداری بیان کرد: 48 دوره آموزش عمومی و همگانی شامل امداد و کمک های اولیه ، مهارت داوطلبی و آمادگی در برابر مخاطرات ویژه عموم ؛ دبیران و روسای خانه های هلال و اعضای داوطلب ، و دو دوره تخصصی و ضمن خدمت ویژه نجاتگران و کارکنان برگزار شد .
این مقام مسوول افزود : دوره های تخصصی شامل آموزشهای تخصصی ، عمومی امداد و نجات و بازآموزی مربیان جمعیت هلال احمر گیلان می باشد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار