محمدجواد جمالی‌نوبندگانی با بیان اینکه در گفتگو با مسئول میز ایران در وزارت امور خارجه هلند تأکید کردیم کاهش تعهدات برجام در قالب موافقتنامه برجام و از حقوق ملت ایران است، یادآور شد: اگر برجام برای اروپا به لحاظ امنیتی و اقتصادی مهم است، باید هزینه‌های آن را پرداخت کند.
کد خبر: ۷۷۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 04 September 2019

تابناک فارس  به نقل از آنا:محمدجواد جمالی‌نوبندگانی درباره دیدارش با معاون وزیر خارجه و مسئول میز ایران در وزارت امور خارجه هلند که در تالار خلیج فارس مجلس شورای اسلامی صورت گرفت،‌ توضیحاتی ارائه داد.

وی با اشاره به نقش هلند در برجام اظهار کرد: بر پایداری ایران در تعهدات برجامی تأکید کردیم و گفتیم که اروپا و آمریکا به پایبندی ایران در برجام اذعان دارند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه ایران در برجام خویشتنداری فراوانی از خود نشان داد، گفت: با توجه اجرا نشدن تعهدات برجام از سمت اروپا و وقت‌کشی آنان در اجرای SPV و INSTEX جمهوری اسلامی ایران نمی‌توانست در شرایط معلق قرار گیرد و تصمیم گرفت از شرایط بی‌عملی اروپا خارج شود.

جمالی‌نوبندگانی اظهار کرد: برجام برای اروپا آزمونی بود که آیا می‌تواند در حل مناقشات بین‌المللی نقش‌آفرینی کند و اگر نتواند حیثیت سیاسی اروپا مخدوش می‌شود.

وی با بیان اینکه در گفتگو با مسئول میز ایران در وزارت امور خارجه هلند تأکید کردیم کاهش تعهدات برجام در قالب موافقتنامه برجام و از حقوق ملت ایران است، یادآور شد: اگر برجام برای اروپا به لحاظ امنیتی و اقتصادی مهم است، باید هزینه‌های آن را پرداخت کند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سؤال معاون وزیر امور خارجه هلند درباره گام سوم کاهش تعهدات برجام، گفت: تصریح کردیم اگر اقدامات اروپا منجر به این شود که نفت ایران فروخته شود و پول ناشی از فروش نفت به حسابی قابل وصول بیاید و قابلیت آن را داشته باشد که هرچه بخواهیم با آن پول تهیه کنیم، می‌تواند گامی رو به جلو باشد، ولی اگر تا ۶ سپتامبر این قضیه اتفاق نیفتد، آنچه مصلحت کشور باشد را عملیاتی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسئول امور برجام در وزارتخارجه هلند اذعان کرد که سه سال است قصد دارد سفری به ایران داشته باشد و اکنون از این دیدار خوشحال است، بیان کرد: وی مذاکرات را سازنده دانست و نظرات هیئت ایرانی را برای روابط دو جانبه راهگشا عنوان کرد.

جمالی‌نوبندگانی اضافه کرد: همچنین توضیحاتی درباره ساختار پارلمان ایران به هیئت هلندی از حیث تنوع نمایندگان از قومیت، نژاد، زبان، جنسیت، مذهب و ... ارائه دادیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از مواضع هلند در خروج آمریکا از برجام تشکر کردیم و نیز موضع محتاطانه هلندی‌ها در مقابل دعوت آمریکا برای حضور در تنگه هرمز را قابل تأمل عنوان کردیم. ایران و هلند ۴۰۰ سال است که با یکدیگر روابط دارند و سطح این روابط می‌تواند گسترش بیشتر یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار