رئیس دانشکده فنی پسران استان ایلام گفت: این دانشگاه در4 رشته مهندسی و 9 رشته کاردانی براساس نیاز های بازار به پرورش همه جانبه دانشجویان اهتمام دارد
کد خبر: ۷۷۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 28 August 2019

به گزارش تابناک ایلام؛  خشنود احمدی‌فر  رئیس دانشکده فنی پسران استان ایلام  در نشست خبری با اصحاب‌رسانه این استان، اظهار کرد:دانشکده فنی پسران ایلام ۷ هزار دانش‌آموخته در۱۳ رشته فنی وارد بازار کار کرده که پیش‌بینی می‌شود ۷۰ درصد این افراد جذب بازار کار شوند.

وی افزود:با هدف رونق تولید و اشتغال این دانشگاه با شناسایی نیازهای مهارتی در بین جوانان اقدام به برگزاری دوره‌های مهارتی در غالب فعالیت مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی می‌کند.

احمدی فر افزود: زیاد شدن فاصله علم و عمل در مراکز دانشگاهی و نداشتن مهارت مهمترین مباحثی است که نظام آموزشی به آن مبتلا است و این موضوع سبب بی‌انگیزگی و عدم توجه نیازهای جوانان به رشته‌های مهارتی شده است.

رئیس دانشکده فنی پسران استان ایلام بیان کرد: عدم قرارگرفتن دانشکده فنی پسران در بافت دانشگاهی، عدم رشد فرهنگ مهارت محوری در جامعه، عدم توجه خانواده‌ها به مسأله مهارتی و رابطه آن با اشتغال در جامعه به‌خصوص در بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان و… مهمترین عامل سبب افزایش بیکاری در این استان شده است.

احمدی‌فر افزود: ۵۵ درصد دانشجوی سال گذشته این دانشکده بومی استان بودند و پیش‌بینی می‌شود سال تحصیلی ۹۸_۹۹، حدود ۱۲۰۰ دانشجو جذب این دانشگاه شود.

وی تصریح کرد: دانشکده فنی پسران ایلام در ۹ رشته کاردانی(برق، الکترونیک، کامپیوتر، معماری، کارهای عمومی ساختمان، بتنی، حسابداری پالایش گاز و تاسیسات) و ۴ رشته کارشناسی (مهندسی برق، مهندس اجرایی عمران، شبکه‌های کامپیوتری و معماری) فعال است.

رئیس دانشکده فنی پسران ایلام خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی دوره‌های آموزشی نظام مهندسی و ارتقاء پایه در این دانشکده برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار