مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته برای ۱۰ هزار و ۷۹۲ نفر در استان اشتغال‌زایی شده است.
کد خبر: ۷۷۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹ 27 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رضا نقی‌زاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در ارتباط با اشتغال‌زایی ایجاد شده در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در سال گذشته برای ۱۰ هزار و ۷۹۲ نفر در استان اشتغال‌زایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته سه هزار و ۸۶۴ نفر در سطح استان متقاضی دریافت اشتغال فراگیر بوده‌اند، افزود: از این تعداد با ۲۱۹ طرح با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان موافقت به عمل آمده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سه هزار و ۸۳۹ نفر کارورز در طرح کارورزی ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: از این تعداد با ۸۸۰ نفر عقد قرارداد انجام شده است.

وی با اشاره به ۲۰ هزار و ۲۸۱ نفر متقاضی برای اخذ تسهیلات در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد سه هزار و ۷۲۸ نفر موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند.

نقی‌زاده با اشاره به اینکه اعتبار استانی در مرحله اول ۴۸۰ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: ۱۶۰ درصد آن یعنی بیش از این میزان اعتبار تخصیص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات اشتغال فراگیر استان ۷۰۲ میلیارد تومان بوده که ۷۰ درصد آن در راستای عمل به طرح‌های ملی بلوکه شده و تنها ۳۳۰ میلیارد آنها محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی در ارتباط با تعداد کودکان و مسؤولیت ‌‌‌آنها اضافه کرد: در ارتباط با کودکان کار نباید آمار داشت چون اشتغال این کودکان از نظر قانونی اشتباه بوده و نمی توان آمار دقیقی به دست آورد.

وی با بیان اینکه امسال هفت هزار و ۷۷۱ برقراری مقرری بیمه بیکاری در استان وجود داشته است، ادامه داد: این آمار نسبت به سال ۹۷ تغییری نکرده است.

نقی‌زاده با اشاره به ثبت ۱۱ هزار و ۵۵۲ دادخواست حقوقی در سال ۹۷ گفت: از این تعداد برای ۱۱ هزار و ۵۷ نفر رای صادر شده که ۶۶ درصد آرا سازشی بوده است.

 

انتهای پیام/ حمید مختاری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار