ارسلان زارع روز یکشنبه در حاشیه افتتاح طرح های عمرانی و تولیدی در آستارا افزود: با توجه به موقعیت مرزی آستارا، زمینه رونق تولید و تسهیل صادرات کالاهای غیر نفتی در این شهرستان فراهم است و مسئولان از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنند.
کد خبر: ۷۷۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ 25 August 2019

 

تابناک / ارسلان زارع روز یکشنبه در حاشیه افتتاح طرح های عمرانی و تولیدی در آستارا افزود: با توجه به موقعیت مرزی آستارا، زمینه رونق تولید و تسهیل صادرات کالاهای غیر نفتی در این شهرستان فراهم است و مسئولان از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنند.

وی اظهار کرد: تصویب منطقه ویژه اقتصادی آستارا فرصتی برای تسهیل تجارت خارجی و ایجاد ارزش افزوده است و تخفیف هزینه انبار، ورود و خروج کالا بدون عوارض گمرکی، مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی و رونق صنعت بسته بندی کالاهای صادراتی از مزایای منطقه ویژه اقتصادی محسوب می شود.

 

سرپرست استانداری گیلان ادامه داد: بهره برداری از طرح های اقتصادی متناسب با ظرفیت های بومی هر منطقه، بستر اشتغال پایدار و رونق تولید داخلی را فراهم می کند و باید به ارتقای کیفیت تولید نیز توجه شود.

زارع از مسئولان و مدیران خواست با تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری، در گام دوم انقلاب با اراده محکم در خدمت به مردم و ایجاد فرصت های اشتغال برای جوانان تلاش کنند.

هفته نخست شهریور ماه سالگرد شهادت رجایی و باهنر در سال ۱۳۶۰، هفته دولت نامیده می شود و سرپرست استانداری گیلان در سفر یک روزه خود به آستارا به این مناسبت، دو باب انبار کالا در بندر و یک واحد کارخانه کیک و کلوچه را در شهرک صنعتی این شهرستان افتتاح کرد.

بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین مسیر حمل و نقل بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است و علاوه بر بندر، فعالیت گمرکات زمینی و ریلی آستارا نیز زمینه تجارت خارجی و حمل و نقل کالاها را فراهم کرده است و روز به روز بر رونق تجارت خارجی در این شهرستان افزوده می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار