نامه نیوز نوشت: معاون پارلمانی دولت احمدی نژاد روایتی از قهر یازده روزه احمدی نژاد مطرح کرده است.
کد خبر: ۷۷۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 25 August 2019

بخش هایی از این گفتگو را بخوانید؛

برخی می گویند «جریان آقای احمدی نژاد می خواهد روی معادلات انتخاباتی تأثیر بگذارد و این مسئله به ضرر جریان انقلابی خواهد بود، نظر شما چیست؟

اطلاعی ندارم. بعید می دانم یک جریان حاشیه ای تأثیرگذار باشد چون مردم روی واقعیت ها نظر می دهند، اگر در طول سال های گذشته به کسانی اقبال کردند به دلیل داشتن رویکرد انقلابی و حزب الهی است؛ در واقع این شاخصه ها را در هر مجموعه ای ببینند از آن مجموعه حمایت می کنند.

آقای بختیاری وزیر دادگستری دولت دهم در برنامه دست خط از ماجرای قهر یازده روزه احمدی نژاد خاطره ای را نقل کرد. او گفت «احمدی نژاد خواست با آیت‌الله مصباح یزدی هماهنگی شود تا آقای مشایی پیش آیت‌الله مصباح یزدی برود و عقاید خود را عرضه کند. قرار شد مشاور روحانیون رئیس جمهور این کار را انجام دهد. دو هفته از این قضیه گذشت و او نیز دیگر نیامد و از مشاوری هم استعفا داد. من ایشان را دیدم و گفتم چطور شد؟ گفت آیت الله مصباح یزدی فرمودند این صحنه‌سازی است و قبول نکردند. گفتند این واقعیت ندارد، اینها اگر بخواهند واقعاً از آن انحرافات دست بردارد - منظور آقای مشایی بود - مطالب زیادی است که خودش می‌داند و لذا قبول نکردند.»، شما که خودتان هم عضو کابینه دولت دهم بودید، بفرمایید آیا آقای سقای بی ریا قرار بود این هماهنگی را انجام دهد؟ چرا آیت الله مصباح دیدار با مشایی را نپذیرفت؟

بله، خاطره آقای بختیاری درست است. آقای سقای بی ریا آن زمان مشاور آقای احمدی نژاد در امور روحانیت بود. البته هماهنگی برای دیدار آقای مشایی و آیت الله مصباح پیشنهاد آقای سقای بی ریا نبود، ظاهرا آقای احمدی نژاد از آقای سقای بی ریا خواسته بود که آقای مشایی را پیش آیت الله مصباح ببرد اما آیت الله مصباح چنین دیداری را قبول نکرد و گفته بود «من اصلا این جریان را قبول ندارم چه رسد به اینکه بنشینم با آنها صحبت کنم».

چرا آقای مشایی می خواست نزد آیت الله مصباح برود و خود آقای احمدی نژاد برای این دیدار تقاضا نداد؟

آقای مشایی محور جریان انحرافی دولت بود و آقای احمدی نژاد می خواست با ترتیب دادن دیدار بین آقای مشایی و آیت الله مصباح، مسائل مطرح شده درباره این جریان را حل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار