وزارت دفاع انگلیس از اعزام سومین کشتی جنگی خود به آب‌های جنوب ایران و خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۷۷۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ 25 August 2019

 

تابناک / در ادامه تنش‌زایی انگلیس با ایران و دنباله‌روی از سیاست‌های تقابل‌جویانه آمریکا در غرب آسیا، وزارت دفاع بریتانیا شامگاه شنبه اعلام کرد که باز هم کشتی جنگی به آب‌های جنوب ایران اعزام می‌کند.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در بیانیه‌ای ضمن متهم کردن ایران به ناامن کردن خلیج فارس و تنگه هرمز، گفت: «هر زمان که پرچم مردمی انگلیس [در یک کشتی] در هر جایی از جهان به اهتزاز درآید، [ارتش] بریتانیا آنجا خواهد بود تا از آزادی ناوبری حمایت کند».

به نوشته خبرگزاری «رویترز» انگلیس تا کنون دو فروند کشتی جنگی (ناوشکن دانکن و ناوچه کنت) به آب‌های جنوب ایران اعزام کرده که اکنون ناوشکن «دیفندر» سومین شناور نظامی این کشور خواهد بود که به منطقه می‌آید.

این در حالی است که یک منبع امنیتی در دولت انگلیس پیشتر گفته بود برای اجتناب از افزایش تنش‌ها با ایران، تمام کشتی‌های تجاری خود در خلیج فارس را اسکورت نمی‌کنند.

این در حالی است که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تاریخ بیست و هشتم تیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود یک نفتکش انگلیسی را هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف کرده است.

منبع: فارس
برچسب ها: برجام ، تنگه هرمز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار