رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند :آشنا به محسنی اژه‌ای تذکر داد/دفاع نماینده مجلس از ۲ روزه شدن تعطیلات آخر هفته/زیباکلام: اصولگرایان پیروز انتخابات ۱۴۰۰ هستند/پرونده تفحص از سرخابی‌ها به قوه قضائیه می‌رود و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۷۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴ 25 August 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
فرمانده سپاه: مذاکره و سازش هیچ مسئله‌ای را حل نمی‌کند

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آنچه که امروز به ما ثبات بخشیده دل‌های مستحکم است، گفت: ما امروز می‌دانیم امید بستن به دشمنان برای حل مسائل ما ساده‌اندیشی است و فقط باید به خدا تکیه کنیم، زیرا دشمن هرگز در مذاکره به خواسته‌های ما تن نمی‌دهد. وی خاطرنشان کرد: وقتی از منطق مقاومت به مذاکره روی آورید نشانه ضعف است و وقتی دشمن ما را در موضع ضعف ببینید فشار‌ها را بیشتر می‌کند، پس نسخه مذاکره و سازش اصلأ راه‌حل مشکلات ما نیست و هیچ مسئله‌ای از ما را حل نمی‌کند. سرلشکر سلامی افزود: وقتی ما ایستادگی می‌کنیم که بدانیم راه حل مسائل ما مقاومت است مقاومتی که به معنای ایستادن و پذیرش فشار نیست بلکه به معنای حرکت به سمت رونق تولید، محرومیت‌زدایی، تلاش شبانه روزی و بسیج تمام ظرفیت‌ها و منابع و... است.

روایت خبرنگار آمریکایی از ماجرای هاله نور احمدی‌نژاد

"مایک ایوانس" روزنامه نگار آمریکایی طرفدار اسراییل با نگارش مطلبی در روزنامه "جروزالم پست" اسراییل، خاطره‌ای از مصاحبه خود با احمدی‌نژاد (در نیویورک) در دوران ریاست جمهوری او نقل کرده است. او نوشته است:" احمدی نژاد به من گفت: در جریان سخنرانی در سازمان ملل نوری به مدت ۲۸ دقیقه او را در حصار خود گرفته بود و هیچ یک از حاضران در سالن حتی پلک نمی‌زدند. او همچنین به من گفت: دلیل اینکه ایرانی‌ها ۶۲ سال عمر می‌کنند و صهیونیست‌ها ۸۲ سال به خاطر این است که اسراییل موش‌هایی آلوده به سم را به مزارع ما می‌فرستد تا محصولات کشاورزی ایرانیان را مسموم کنند. من گفتم آیا شوخی می‌کنید؟ گفت: به هیچ وجه. اگر پروتکل‌های بزرگان صهیونیست را بخوانید خودتان می‌فهمید. "

بختیاری ماجرای ۶۰ حساب قوه قضائیه را تایید کرد

مرتضی بختیاری رییس کنونی کمیته امداد و از مسئولین قضایی سابق در برنامه دستخط در شبکه ۵ درباره ماجرای ۶۳ حساب قوه قضائیه در دوران آملی لاریجانی صحبت کرده است. بختیاری درباره این حساب‌ها گفت: ٦٠ و خُرده‌ای حساب قوه قضائیه حالا به ۵ حساب و سه امضا محدود شده است.
بخشی از این سوال و جواب‌ها به شرح زیر است:
سوال مجری از بختیاری رییس کمیته امداد: یک سوالی از قوه قضائیه آقای رئیسی می‌خواستم بپرسم که در دوران قوه قضائیه آقای لاریجانی ۲۳ یا ۲۵ حساب بود که ظاهرا تجمیع شد.
بیشتر از این بود؛ حدود ۶۰ و خرده‌ای حساب بود. آیت‌الله رئیسی هم در صحبت‌هایشان بیان کردند. همه این‌ها کاهش پیدا کرد و در ۵ حساب خلاصه شد.
مجری: ۵ حساب با سه امضا؟
بله.
مجری: قبلاً چند امضا بود؟
فکر می‌کنم تک امضایی بود. دقیقش را نمی‌دانم، ولی فکر می‌کنم، تک امضایی بود.

واکنش کیهان به حضور فرزانه کابلی در کنسرت سالارعقیلی

کیهان نوشت: یک زن بازیگر سینما و تئاتر، در کنسرت یکی از خوانندگان دست به رفتاری سخیف زد. این بازیگر [فرزانه کابلی]که سالهاست به انزوا رانده شده، در حین برگزاری کنسرت سالار عقیلی به روی صحنه رفت و دست به انجام حرکاتی مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی زد! نکته تاسف‌آور اینکه خواننده یاد شده، گویا از پیش از قصد زن بازیگر مطلع بوده است. او در حین اجرا نیز، مانع کار زشت زن بازیگر نشد. گفتنی است آقای خواننده سال‌ها پیش به انگلستان رفت و با دعوت شبکه صهیونیستی - بهایی من و تو، به دفتر این شبکه قدم گذاشت و با چند عنصر بهایی عکس یادگاری گرفت. این فرد پس از مراجعت به ایران با گذشت نهاد‌های فرهنگی و امنیتی روبرو شد، اما ظاهرا وی نه قدر هنر را می‌داند و نه قدردان خوبی است!

دختر فرمانده سابق ارتش: خبر بازداشت بنده کذب است

فاطمه صالحی فرزند سرلشکر صالحی فرمانده سابق کل ارتش گفت:خبر بازداشت بنده کذب محض است. فاطمه صالحی فرزند سرلشکر صالحی فرمانده سابق کل ارتش در گفتگو با تسنیم با بیان اینکه "خبر بازداشت بنده کذب محض است"، گفت: هدف از اینگونه شایعات مقاصد سیاسی است. وی با بیان اینکه، قصدی برای کاندیداتوری در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی ندارد، گفت: با نزدیک شدن به ایام انتخابات، برخی برای گمراه کردن افکار عمومی به چنین شایعاتی متوسل می‌شوند.

فرزند پناهیان: سوءقصد به جان پدرم کذب است

خبر‌های منتشره در خصوص سوءقصد به حجت‌الاسلام و المسلمین معزی نماینده، ولی فقیه در هلال احمر و حجت‌الاسلام پناهیان از سوی نزدیکان هر دو تکذیب شد. ساعاتی پیش در شبکه‌های اجتماعی خبری به شکل گسترده مبنی بر سوءقصد به جان این دو منتشر شده بود. "رضا پناهیان" فرزند حجت‌الاسلام پناهیان اخبار منتشر شده درباره سوءقصد به او را تکذیب کرد. /ایرنا
 
کرباسچی و عارف، بحث طلبگی دارند

حسین مرعشی درباره اختلافات پیش آمده بین عارف و کرباسچی به خبرآنلاین گفت: همان‌طور که بین آقایان یزدی و آملی لاریجانی بحث طلبگی هست، بین آقای عارف و آقای کرباسچی هم بحث طلبگی است. هیچ‌کس نمی‌تواند جبهه اصلاحات را از درون بپاشد، الا خداوند متعال. ما مشکلی در جبهه اصلاحات نداریم. ما اصلاح طلبان که نمی‌توانیم به شورای نگهبان انتقاد کنیم- برای همین به خودمان انتقاد می‌کنیم. الان تمام حیات و ممات ما دست شورای نگهبان است، اما از شورای نگهبان باج نمی‌خواهیم. قرار نیست با اصولگرایان ائتلاف کنیم. اصولگرایان خیلی ما را قابل نمی‌دانند، ما هم آنان را قابل نمی‌دانیم.

دولت در هفته دولت، پرچمدار عذرخواهی از مردم شود

ما نیازمند فرهنگ "عذرخواهی" در عرصه ملی هستیم. این نه تنها زخمی به اقتدار نظام نمی‌زند که زخم‌های خورده را هم مرهم می‌گذارد و اقتدار را هم می‌افزاید. زیبا خواهد بود دولت محترم در هفته‌ای که به عطر شهادت رجایی و باهنر نیز بوی بهشت گرفته است، پرچمدار عذر خواهی از مردم شود تا دیگر مسئولان در سایر قوا و نهاد‌ها نیز پا به این راه بگذارند. /جمهوری اسلامی

انتشار جزئیاتی از جانشین ابوبکر بغداد

سایت بغداد الیوم اطلاعات و جزئیاتی را از عبدالله قرداش، افسر سابق اطلاعات صدام که بر اساس گزارشات روزنامه تایمز انگلیس ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش او را به عنوان جانشین خود تعیین کرده است، منتشر کرد. صادق الحسینی، رئیس کمیته امنیتی در شورای دیالی گفت: این کمیته اطلاعات زیادی درباره قرداش و اینکه چگونه عضو داعش شده، در اختیار دارد. قرداش پست‌های زیادی در طول پنج سال گذشته در داعش بر عهده داشته است تا اینکه به یکی از مهم‌ترین معاونان نظامی ابوبکر بغدادی تبدیل شد. مأموریت اصلی این افسر اطلاعات سابق صدام ممانعت از دودستگی و ازهم‌فروپاشی داعش است. مأموریت دوم قرداش همچنین از بین بردن اختلافات میان این گروه به ویژه میان فرماندهان عرب و خارجی داعش است. /ایسنا

اکثر رتبه‌های برتر کنکور شرایط اقتصادی برتری داشتند

رضوان حکیم زاده، معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: اکثر رتبه‌های برتر کنکور هم شرایط اقتصادی و اجتماعی برتری داشتند که بیانگر تفاوت در دسترسی به فرصت‌های برابر است. البته باید همه جوانب را درنظر گرفت و به پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه عدالت آموزشی نیز توجه کرد. هرچند هنوز در بخش‌هایی نیازمند بهبود و ارتقا هستیم. یکی از دستاورد‌های خوب نظام آموزشی، پوشش تحصیلی ۹۸.۱۳ درصدی در دوره ابتدایی است. /ایسنا

کنایه سیدحسن خمینی به ترامپ

سیدحسن خمینی در حاشیه مراسم تجدید میثاق رییس جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: جا دارد همه ارکان حکومت و مردم به دولت که در سنگر اول خدمت رسانی است کمک کنند و با تلاش بیشتر در همه عرصه ها، این امید را در مردم فراهم بیاورند که می‌توانیم از این مسیر صعب عبور کنیم. همه به خوبی می‌دانیم که یک دولت نابخرد در ایالات متحده با همراهی رژیم صهیونیستی، که گستاخانه طالب فروپاشی ملت ایران است و از جمهوری اسلامی فراتر می‌اندیشد، امروزه ظلم بسیار وسیعی را متوجه کشورمان کرده است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری:مردم خواهان امضای برجام بودند

امیر حسین قاضی زاده هاشمی، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت و گوی مفصلی با سایت رجانیوز، ارگان نزدیک به این جبهه سیاسی، انجام داده که در بخشی از آن دو اعتراف داشته است. یکی اینکه برجام خواست عمومی بوده و دیگر اینکه اگر به جای ۲۰ دقیقه بحث برانگیز در مجلس نهم دو ساعت هم درباره آن بحث می‌شد باز هم نظر مجلس موافق برجام بوده است آن هم مجلس اصولگرای نهم. /ایران

با وساطت کدام روحانی، احمدی‌نژاد به خانه‌نشینی پایان داد؟

سید مرتضی بختیاری، وزیر دادگستری دولت احمدی نژاد درباره ماجرای قهر یازده روزه گفت:با دوستان به منزل آقای احمدی نژاد رفتیم، حقیقتاً خیلی دلم شکسته بود. در نهایت من سه بار ایشان را به حضرت زهرا (س) قسم دادم که اصلاً هم خودم گریه‌ام گرفته بود و هم دوستانی که آنجا بودند برخی گریه کردند؛ نشد. دست به دامن آیت‌الله یزدی شدیم. آنجا هم باز نشد. بعد یکی از دوستان به من گفت: نزد آیت الله شاهرودی بروید. آیت الله شاهرودی بیایند وساطت کنند. ایشان خیلی قوی گفتند این کار را می‌کنم و آمدند و الحمدالله بعد اعلام کردند آقای رئیس جمهور قرار است سرکار بیایند. احمدی نژاد گفت: آقای مشایی خدمت آیت‌الله مصباح یزدی بروند و عقاید خود را عرضه کنند. اما آیت الله مصباح گفته بودند این صحنه‌سازی است و قبول نکردند.

اعطای کمک‌های بلاعوض رانتی به افراد خاص

کوچکی‌نژاد رئیس کمیته تحقیق و تفحص از ستاد هدفمندی یارانه‌ها در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار بر این است که ۳۰ درصد از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید و بهداشت اختصاص داده شود که بخشی از این موارد اختصاص داده شده که متاسفانه در این اختصاص‌ها رانت‌های وجود داشته است و هر فرد و گروهی توانسته کانالی را در سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سازمان برنامه پیدا کند، توانسته کمک‌های بلاعوض کلانی به میزان ۱۰ و ۱۵ میلیارد تومان دریافت کند. در این کمک‌های بلاعوضی که انجام شده فساد‌های وجود دارد که باید قوه‌قضائیه پیگیر این موضوعات حتماً باشد. در مکاتباتی که با وزارت صنعت و معدن و تجارت داشتیم آن‌ها نیز اعلام کردند مدارکی دال بر کمک‌های بلاعوض به بخش تولید از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها ندارد و کمک‌های که انجام شده بیشتر بر اساس رابطه انجام شده است.

پرونده تفحص از سرخابی‌ها به قوه قضائیه می‌رود

یوسف‌نژاد عضو هیئت تحقیق و تفحص از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: گزارشی که تهیه و تدوین شده، چندین هزار صفحه اسناد، مدارک و پشتیبان دارد که به جلسه علنی ارجاع می‌شود؛ در جلسه علنی قرائت شده و نظر نمایندگان را اخذ می‌کنیم و پس از جمع بندی نهایی آن را به دستگاه قضا ارسال می‌کنیم. در گزارش مذکور نام کلیه افراد متخلف آورده شده است که شامل مدیران عامل، اعضای هیأت مدیره، مدیران مرتبط و ... می‌شود؛ در صورت تأیید تخلفات تمامی افراد از طریق قضایی مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

پناهندگی خبرنگار اصولگرای منتشر کننده لیست موسوم به دوتابعیتی‌ها

برخی از خبرنگاران در توئیتر خبردادند، امیرتوحید فاضل، دبیر سیاسی خبرگزاری موج، که اخیرا با آقای ظریف وزیر امورخارجه به سوئد رفته بود، از تیم خبری جدا شده، و درخواست پناهندگی داده است. احسان بداغی خبرنگارپارلمانی روزنامه ایران نوشته: کریمی قدوسی روز اول مرداد لیست کذایی دوتابعیتی‌ها را برای انتشار به خبرنگار مورد اعتمادش که دبیر سیاسی خبرگزاری اصولگرای «موج» بود، داد. درست روز آخر همان ماه یعنی ۳۱ مرداد، همان خبرنگار در جریان سفر ظریف به سوئد، پناهنده این کشور شد. مهدی افشارنیک روزنامه نگار حوزه‌ی نفت نوشته: همین خبرنگار وقتی ما زیر مستند زیر صفر مرزی را در جشنواره اکران کردیم، توی موج علیه ما جوسازی کرد که ضد شهدا و دفاع مقدس فیلم ساختیم. حتی از پژمانفر نماینده مشهد هم مصاحبه گرفت که علیه ما شکایت می‌کند. حتمن دو روز دیگر هم سلطنت طلب میشه باز هم به ما فحش می‌دهد/ باشگاه روزنامه‌نگاران
 
واکنش وکیل سابق نجفی به بازداشت حسن عباسی

وکیل و حقوقدان گفت: اگر فرد دیگری ده درصد سخنان حسن عباسی را گفته بود به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی محاکمه می‌شد. «محمود علیزاده طباطبایی»، وکیل و حقوقدان، درباره دادن مرخصی به حسن عباسی و اتهامات وی به خبرنگار سیاسی برنا گفت: مرخصی یک حق و یک امتیاز برای زندانی است. زندانی اگر مقررات زندان را رعایت کند سازمان زندان‌ها باید به زندانی مرخصی دهد و به‌طور معمول هم می‌بینیم که به زندانیان معمولی که درباره آن‌ها حساسیت خاصی وجود ندارد، مرخصی می‌دهند. اما متاسفانه به زندانیان سیاسی که به زندانیان امنیتی تعبیر می‌شوند بسیار کمتر مرخصی داده می‌شود. با این حال اتهام حسن عباسی، اتهام و نشر اکاذیب بوده و زندانی امنیتی تلقی نشده و مانند زندانی‌های معمولی به او مرخصی می‌دهند. علیزاده طباطبایی افزود: بنابراین سازمان زندان‌ها طبق دستورالعملی که وجود دارد به زندانیان غیرامنیتی مرخصی می‌دهد و این طبیعی است. معمولا باید شش ماه از حبس گذشته باشد که به زندانی مرخصی دهند که به نظر می‌رسد یکی، دو ماه نیز از دستگیری حسن عباسی گذشته باشد، اما جزو اختیارات سازمان زندان است و می‌تواند به زندانیانی که مرخصی آنها، آسیبی به محکومیت وارد نمی‌کند مرخصی بدهد.
 
زیباکلام: اصولگرایان پیروز انتخابات ۱۴۰۰ هستند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصولگرایان بدشان نمی‌آید یک و نیم میلیون نفر در تهران شرکت کنند، اما اگر این تعداد نیامدند هم با ۳۰۰ هزار رأی مجلس یازدهم را در اختیار می‌گیرند. اصولگرایان با همان حداقلی که دارند ریاست جمهوری را در ۱۴۰۰ در اختیار خواهند گرفت.
 
عذرخواهی رسمی ایران از زن عراقی

یک دیپلمات ایرانی در عراق، با حضور در منزل زن عراقی که گفته می‌شود در ایران مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، از او دلجویی کرد. اخیرا فیلمی در شبکه‌های اجتماعی در عراق منتشر شد که نشان می‌دهد یک مامور نیروی انتظامی ایران زن سید ۵۰ ساله زائر عراقی را در فرودگاه مشهد مورد ضرب و شتم قرار داده است. این فیلم بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی عراق داشت و حتی وزارت خارجه عراق هم به آن واکنش نشان داد. احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق، در واکنش به ماجرای این زن اعلام کرد که وزارت امور خارجه عراق، موضوع ضرب و شتم زن زائر عراقی را با جدیت دنبال می‌کند. وی با صدور بیانیه‌ای از کشور‌های جهان خواست که با عراقی‌های مقیم در قلمروی آن‌ها به خوبی و با احترام رفتار کنند. در ادامه واکنش‌ها به این ماجرا، معاون سرکنسول ایران در نجف با حضور در منزل این شهروند عراقی، از او رسما عذرخواهی کرد. خبرگزاری عراقی میدل‌ایست نیوز، با انتشار این خبر، نوشت: «معاون اول استانداری نجف همراه با معاون سرکنسول ایران در نجف، معاون رئیس پلیس نجف، مدیر دستگاه مبارزه با جرم و جنایت، مدیر فرودگاه نجف و گروهی از فعالان رسانه‌ای و مدنی با حضور در منزل شهروند عراقی‌ای که در فرودگاه مشهد مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود از وی عذر خواهی کردند.»
 
دفاع نماینده مجلس از ۲ روزه شدن تعطیلات آخر هفته

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس رد نشده و تنها به این خاطر که طراحان آن در جلسه کمیسیون برای دفاع مبسوط غایب بوده اند وضعیت نهایی آن مشخص نشد. ناهید تاج الدین گفت: طرح تعطیلی روز‌های پنجشنبه مراکز اداری، آموزشی و قضایی در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها، مانند تهران در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رد نشده و تنها به این خاطر که طراحان آن در جلسه کمیسیون برای دفاع مبسوط غایب بوده اند وضعیت نهایی آن مشخص نشد. وی افزود: هفته پیش دو کمیسیون مجلس یعنی کمیسیون اجتماعی و کمیسیون آموزش و تحقیقات این طرح را بررسی کردند از یکی خبر رد این طرح و از دیگری خبر تصویب این طرح بیرون آمد، در حالیکه کمیسیون اجتماعی مجلس این طرح را رد نکرده بود و عملا وضعیت نهایی طرح مشخص نشد. تاج الدین گفت: دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته می‌تواند کمی از توزیع نامناسب مکانی و زمانی سفر در ایران بکاهد و نهاد تفریح را ساماندهی کند، ضمن آنکه به رونق اقتصاد گردشگری کمک می‌کند و اگرچه گفته می‌شود برای کشور بار اقتصادی دارد، اما می‌تواند به افزایش سرانه کار مفید منجر شود، چون الان کشوری با ۱۱۷ روز تعطیلی در سال ۴۲ ساعت کار مفید هفتگی دارد، اما ایران با ۷۸ روز تعطیلی تنها ۱۱ ساعت کار مفید دارد.
 
آشنا به محسنی اژه‌ای تذکر داد

حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس‌جمهور در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای نسبت به مدل جدید کسب درآمد صداوسیما تذکر داد و خواستار اخذ مجوز صداوسیما از نهاد‌های نظارتی از جمله شورای نظارت شد. در نامه حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس‌جمهور و نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر صداوسیما آمده است: «سازمان صداوسیما در حوزه تبلیغات تجاری، مدل جدید کسب درآمد تحت عنوان «revenue sharing» را برگزیده است. تبلیغات شرکت عالیس نمونه این مدل جدید کسب درآمد است. در این مدل، سازمان در افزایش درآمد آگهی‌دهنده شریک است. اشکال وارده به مدل جدید کسب درآمد سازمان، ایجاد شبه انحصار تبلیغاتی برای شرکت‌های تازه‌وارد بازار است. این نوع تبلیغات با توجه به قابلیت الگویی و تعمیم‌پذیری و اثرگذاری‌شان بر سبک زندگی و سبک مصرف، باید نیاز به کسب مجوز از نهاد‌های نظارتی از جمله شورای نظارت را داشته باشند. استدعا است دستور فرمایید ضمن مکاتبه با سازمان در خصوص موارد مطروحه در این نامه، کارشناسان شورای نظارت، گزارشی جامع درباره ابعاد مختلف مدل جدید کسب درآمد صداوسیما تهیه کنند.»
 
روزنامه «قانون» رفع توقیف شد

قائم‌مقام مدیرمسئول روزنامه قانون از رفع توقیف این روزنامه بعد از ۶ماه خبر داد و گفت: هنوز زمان انتشار نسخه جدید مشخص نشده است. «ساغر پاک‌سرشت» مدیر روابط عمومی و قائم مقام مدیر مسئول روزنامه «قانون» گفت: امروز برگه رفع توقیف روزنامه را دریافت کردیم و به زودی کار انتشار را از سر خواهیم گرفت. وی ادامه داد: قطعا در دور جدید تغییراتی خواهیم داشت، ولی سیاست‌گذاری و خط مشی روزنامه تغییری نکرده و طبق روال سابق خواهد بود. وی درباره تغییراتی که روزنامه خواهد داشت نیز توضیح داد: در دور جدید به واسطه مشکلاتی که در حوزه کاغذ وجود دارد، در تعداد صفحات کمتری منتشر خواهیم شد، ولی قطعا این کمتر شدن صفحات به معنای حذف عناوین ما نخواهد بود. ضمن اینکه ۳ ضمیمه بی‌قانون، نیش خط و قانون بچه‌ها را حتما منتشر خواهیم کرد. پاک سرشت درباره زمان انتشار اولین نسخه روزنامه در دور جدید نیز گفت: فعلا تا زمان راه‌اندازی به مدتی زمان نیاز داریم و به محض آماده شدن شرایط و تحریریه، نخستین شماره به انتشار خواهد رسید. وی درباره تحریریه قانون نیز تصریح کرد: تا جایی که مقدور باشد، از همان تیم قبلی بهره خواهیم برد، ولی قطعا نیرو‌های مجرب جدیدی نیز به تحریریه ما اضافه خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار