جلسه بررسی مشکلات مدارس در حال احداث شهرستان لنده؛
رئیس آموزش وپرورش لنده ضمن ارائه گزارشی از میزان پیشرفت فیزیکی مدارس در حال احداث، تکمیل هر چه سریعتر این مدارس را نیاز ضروری شهرستان عنوان کرد. ایشان تسریع درعملیات ساخت مدارس این منطقه را درگروِ همكاري همه عوامل درگیر و نظارت بیشتر بر کار پیمانکاران دانست.
کد خبر: ۷۷۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸ 23 August 2019

با حضور فرماندار، مدیر طرح آبادانی و پیشرفت لنده، رئیس آموزش و پرورش و نماینده سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان،نماینده آب منطقه ای و کارشناسان این اداره جلسه ای تحت عنوان بررسی مشکلات مدارس در حال احداث برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ در این نشست علی جاویدان رئیس آموزش وپرورش لنده ضمن ارائه گزارشی از میزان پیشرفت فیزیکی مدارس در حال احداث، تکمیل هر چه سریعتر این مدارس را نیاز ضروری شهرستان عنوان کرد.

دکتر جاویدان تسریع درعملیات ساخت مدارس این منطقه را درگروِ همكاري همه عوامل درگیر و نظارت بیشتر بر کار پیمانکاران دانست.

وی گفت؛ مدرسه شهرک سرآسیاب لنده در سال ۹۵ تخریب و متاسفانه امروز شاهد هستیم که بعد از چندین سال تنها ستون های این مدرسه بالا رفتند و روندِ احداث بیش از حد کند است.

علی جاویدان به مدرسه پروین اعتصامی در مرکز شهر لنده اشاره و گفت؛ این مدرسه در بهمن ماه ۹۷ کلنگ آن به زمین زده شد و بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به کمبود فضای آموزشی در مرکز شهر انتظار نظارت بیشتر از سوی سازمان نوسازی را داریم تا با توجه به نیاز ضروری که داریم این مدرسه به بهره برداری برسد.

ایشان به مدرسه روستای دم تنگ لنده نیز اشاره و اظهار داشت؛ در این روستا حتی منزل شخصی برای اجاره وجود ندارد و بیش از ۳۰ دانش آموز این روستا یک سال دیگر را باید با سختی پشت سر بگذارند.

در ادامه فرماندار شهرستان لنده با انتقاد از زمین های انتخابی برای احداث برخی مدارس گفت؛ یکی از مشکلات مدارس در لنده جانمایی اشتباه مدارس از همان ابتدای کار است.
وی گفت، مدارسی وجود دارد که فقط هزینه احداث دیوار های حائل آنها هزینه های هنگفتی را می طلبد و اگر چه بیشتر به علت کمبود فضا چنین تصمیماتی گرفته میشود ولی احداث یک مدرسه در چنین فضای باید آخرین راه ممکن باشد.

وی پروژه های نیمه کاره عمرانی در این حوزه را زیاد و دیگر مشکل در این شهرستان را تعدد مدارس در حال احداث عنوان کرد.
موسوی گفت؛ واقعا جای تعجب است چرا بجای اینکه عملیات ۵ یا ۶ مدرسه را شروع میکنند و همه نیمه کاره می مانند یک مدرسه تکمیل نمیشود و سپس به سراغ احداث مدرسه دیگر بروند.

فرماندار لنده بیان داشت؛ در بودجه ابلاغی امسال خیلی سعی کردیم در حوزه آموزش و پرورش و تکمیل مدارس اعتبارات بیشتری بگذاریم ولی شاخص های بودجه ای دستمان را بسته بود.

بخش پایانی این نشست همراه بود با صحبت های مدیر شهرستانی طرح آبادانی و پیشرفت لنده که وی اظهار داشت؛ بنیاد علوی در نظر دارد ۶۵ کلاس درس در شهرستان لنده احداث نماید و در کنار این تعداد کلاس درس همچنین ۱۲ کلاس درس نیمه کاره در مناطق شهرک فجر و روستای دم تنگ لنده تکمیل خواهند شد.

وی گفت؛ هم اکنون عملیات اجرای ۱۰ کلاس در شهرستان لنده توسط بنیاد علوی آغاز شده است و ۵۵ کلاس درس دیگر در دستور کار بنیاد است.

مهندس مرادی همچنین اظهار داشت بنیاد در راستای تکمیل دو مدرسه نیمه کاره در شهرستان (مدرسه روستای دم تنگ و شهرک فجر) همکاری و برای تکمیل این ۱۲ کلاس درس اعتباری بالغ بر ۷۸۰ میلیون تومان در نظر گرفت.

مدیر شهرستانی طرح آبادانی و پیشرفت لنده در پایان گفت؛ بنابر تفاهم صورت گرفته قرار بود که این مدارس در مهرماه ۹۸ به بهره برداری برسند که روند ساخت به کندی پیش میرود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار