مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۹۷۴ همپوشانی بیمه‌ای با سایر سازمان‌های بیمه‌گر در این استان شناسایی و رفع شده است.
کد خبر: ۷۷۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 23 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی: نادر نانبخش افزود: این دفترچه‌ها با اعلام دفاتر پیشخوان طرف قرارداد، نمایندگی‌های رسمی و همچنین گزارش‌های ناظران مقیم بیمارستانی و کارشناسان واحدهای دارویی و پاراکلینیک ردیابی و به دلیل همپوشانی با سایر سازمان‌های بیمه‌گر ابطال شده است.

وی اضافه کرد: افرادی که دارای بیمه نامه درمان (اصلی یا تبعی) سازمان تامین اجتماعی هستند، بیمه‌نامه تامین اجتماعی آنان ابقا و بیمه‌نامه سازمان بیمه سلامت ایران این افراد باطل می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیان کرد: از این پس بیمه‌شدگان باید نسبت به تعیین تکلیف همپوشانی دفترچه‌های خود اقدام کنند زیرا داشتن دفترچه‌های متعدد تخلف محسوب می‌شود.

نانبخش با اشاره به اینکه سامانه تلفنی ۱۶۶۶ به منظور رعایت حقوق شهروندی در این استان فعال است، گفت: ۱۰ تا ۱۲ تماس طی هر هفته در سامانه این استان ثبت می‌شود و مردم می‌توانند درخواست‌های بیمه‌ای خود از طریق این سامانه تلفنی در میان بگذارند.

وی افزود: این سامانه یکپارچه کشوری راهی برای پاسخگویی بهتر به شهروندان در خصوص مسائل مرتبط با بیمه سلامت است و احترام به حقوق شهروندی از ویژگی‌های یک سازمان پاسخگو میباشد و رعایت حقوق شهروندی در حوزه سلامت از جمله اهداف راه‌اندازی و فعالیت این سامانه ارتباط مردمی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: سامانه ۱۶۶۶ در بحث مشتری‌مداری می‌تواند همراه مناسبی برای سازمان بیمه سلامت در جهت پاسخگویی به مردم باشد و مردم می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته سوال‌ها و پیشنهادهای خود در خصوص بیمه سلامت را از طریق این سامانه مطرح کنند..

اداره‌کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که زیرپوشش پنج صندوق این سازمان (صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) می‌باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار