نماینده ولی فقیه در گیلان در این دیدار گفت : بنگاه های کوچک تولیدی باید تقویت شود.
کد خبر: ۷۷۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ 19 August 2019

 

تابناک / به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ نماینده ولی فقیه در گیلان در این دیدار گفت : متولیان صندوق کارآفرینی امید منتظر مراجعه کارآفرینان نمانند بلکه به دنبال جوانان برای ایجاد اشتغال به ویژه در روستاها بروند.
آیت الله فلاحتی بر بازرسی و نظارت بر تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید تاکید کرد و افزود : اینکه تسهیلات پرداختی منجر به اشتغال پایدار شود، مهم است.
وی به تمرکز صندوق کارآفرینی امید در روستاها اشاره کرد و گفت : پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به جوانان در جلوگیری از مهاجرت روستائیان به بسیار موثر است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه بعضی از آسیب های اجتماعی و حاشیه نشینی در شهرها معلول مهاجرت روستائیان به شهرها است، تصریح کرد : بسترهای عمرانی برق، گاز، راه روستایی و ... در بیش از 90 درصد روستاهای گیلان فراهم است و باید برای اشتغالزایی در روستاها برنامه ریزی کرد.
آیت الله فلاحتی با تاکید بر تقویت بنگاه های کوچک تولیدی، خاطرنشان کرد: بنگاه های کوچک زوبازده اند و آسیب های آنها کم است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید گیلان نیز گفت : حمایت از کارآفرینان به ویژه در روستاها، کسب و کار خرد و بوم گردی از اولویت های این صندوق است.
نادر شیرکوند به دو منبع صندوق کارآفرینی امید و صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به کارآفرینان اشاره کرد و افزود : تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی با سود 4 درصد است و تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی با سود 6 درصد و بالاتر پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به طرح هایی که دارای توجیه اقتصادی و فنی هستند پرداخت می شود، تصریح کرد : سیاست صندوق ایجاد اشتغال است و به افرادی که دارای ایده هستند، تسهیلات پرداخت می شود.
مدیر صندوق کارآفرینی امید گیلان از پرداخت 43 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی و کارآفرینی خبر داد و گفت : با این مقدار تسهیلات 2 هزار نفر به طور مستقیم دارای شغل پایدار شدند.
نادر شیرکوند با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد برای توانمند سازی مددجویان این نهاد، تصریح کرد : اولویت صندوق کارآفرینی امسال روستاها است و ایجاد بنگاه های کوچک تولیدی و توسعه بوم گردی را در برنامه داریم.

برچسب ها: آیت الله فلاحتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار