حسن رستم زاد، جوانان و نوجوانان را سرمایه های آینده کشور دانست و بیان کرد: آستارا قلب اقتصادی گیلان در آینده بوده و به لحاظ فرهنگی و اجتماعی پیشانی گیلان و دروازه تمدن کشور است و نقش جوانان این مرز و بوم در تمام حوزه‌ها بسیار تاثیرگذار است.
کد خبر: ۷۷۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴ 19 August 2019

 

تابناک / مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان در جلسه بررسی مسائل حوزه ورزش و جوانان شهرستان مرزی بندر آستارا با اشاره به دغدغه های اصلی حوزه ورزش این شهرستان گفت: یکی از سیاست‌های کلی این اداره تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گیلان بوده و پروژه‌های بزرگ را ساماندهی کرده که یکی از مهمترین آنها پروژه چمن مصنوعی آستارا است.

مریم بخشی با اشاره به خریداری تیرک دروازه برای تکمیل پروژه چمن مصنوعی آستارا گفت: نصب این دروازه‌ها و همچنین تکمیل پیست تارتان با اختصاص ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات نفت در حال انجام بوده و در این برهه زمانی زیرساخت‌های آستارا نیازمند همت و یاری تمام مسئولان برای تکمیل است.

بخشی در پاسخ به سوال فرماندار در رابطه با اعطای مجوز استحکام بنای ساخت رختکن و تکمیل مجموعه ورزشی وحدت گفت: قول همکاری تمام و کمال اداره کل ورزش و جوانان گیلان با مسئولین شهرستان آستارا برای تکمیل این پروژه و میزبانی در خور شأن این شهرستان از مسابقات فوتبال لیگ های معتبر کشور را می دهیم.

وی با اشاره به ارائه اعتبارات بیشتر برای زیرساخت‌های ورزشی شهرستان آستارا گفت برای پروژه استخر سرپوشیده دو میلیارد تومان و تکمیل پروژه چمن مصنوعی یک میلیارد تومان تخصیص اعتبار شده است و قطعاً توجه به آستارا ویژه خواهد بود.

بخشی ادامه داد: در سال جاری چهار پروژه توسط شرکت ساخت و توسعه در گیلان در حال ساخت بوده و تا پایان سال جاری سه پروژه آن به جمع‌بندی می‌رسد، در حوزه ساحل نیز ساخت یک مجموعه ساحلی با عنوان تنها مجتمع ورزشی ساحلی در حوزه ورزش های آبی با یک طرح و اعتبار مناسب در آینده نزدیک می تواند به بهره برداری رسیده و با نصب تجهیزات آبی همچون جت اسکی می تواند گردشگر گیلان را در آستارا متوقف کرده و نقطه عطفی در حوزه اشتغال و توسعه اقتصادی باشد.

فرماندار: آستارا پیشانی گیلان و دروازه تمدن کشور است

فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به تامین اعتبار پروژه آمفی تئاتر ارشاد آستارا گفت: مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار با دستور جناب آقای استاندار به این پروژه تخصیص داده شده و مابقی را از طریق اعتبارات عمرانی به این پروژه اختصاص داده و آن را تکمیل خواهیم کرد.

حسن رستم زاد، جوانان و نوجوانان را سرمایه های آینده کشور دانست و بیان کرد: آستارا قلب اقتصادی گیلان در آینده بوده و به لحاظ فرهنگی و اجتماعی پیشانی گیلان و دروازه تمدن کشور است و نقش جوانان این مرز و بوم در تمام حوزه‌ها بسیار تاثیرگذار است.

نماینده عالی دولت در آستارا در جلسه بررسی مسائل حوزه ورزش و جوانان با اشاره به ظرفیت های ورزشی این شهرستان در استان گیلان گفت: امروز ورزش آستارا خصوصاً در حوزه فوتبال دو تیم شهرداری و مقاومت را در لیگ دسته دوم و سوم فوتبال کشور داشته و باید به توان این شهرستان توجه ویژه‌ای کرد.

فرماندار با اشاره به مظلومیت چندین ساله آستارا در گیلان گفت: آستارا باید بسیار ویژه دیده شده و نیازها در حوزه روستاها و دیگر زیرساخت ها باید برطرف شود، آستارا باید عزیز شده گیلان شود، دور از انصاف است که شهرستانی با این ظرفیت های ملی و بین المللی کم اهمیت باشد، باید با همت و اتحاد و همدلی مسیر توسعه و پیشرفت شهرستان را برای برداشتن گام های بزرگ در گام دوم انقلاب هموار کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های این اداره در حوزه ورزش گفت: آستارا با داشتن ۹ سالن ورزشی، هفت زمین خاکی، ۰/۰۸۷ سرانه ورزشی داشته و با توجه به ۱/۲ درصد سرانه ورزشی استان گیلان مشارکت تمام ارگان‌ها در توسعه زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان یک امر ضروری است.

وحید خاصی پور آستارا را هشتمین شهرستان گیلان از لحاظ سرانه ورزشی دانست و بیان کرد: از ابتدای سال جاری برگزاری هشت جشنواره مختلف، برگزاری اردوهای تفریحی، برگزاری مسابقات کاراته کنترلی و بوکس آستارا_آستارا نمونه‌ای از عملکرد این اداره در سال ۹۸ بوده و در ۵ ماه گذشته کسب مدال برنز بوکس آسیا و کسب مقام اول پارابدمینتون کشور گوشه ای از اقدامات ورزشکاران این شهرستان در عرصه های ملی و بین المللی است.

به گزارش دیار میرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار در ۳۵ هیات ورزشی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

 

دیارمیرزا

برچسب ها: ورزش گیلان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار