فرماندار شهرستان کرمانشاه گفت: بالغ بر ۳۵۰ پروژه عمرانی از اعتبارات سال ۹۸ برخوردار می‌شوند که پروژه‌های اقتصاد مقاومتی رونق تولید و همچنین تعهد مسئولان برای کاهش بیکاری و اشتغال، با این رویکرد پروژه تبیین شده است.
کد خبر: ۷۷۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ 17 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان کرمانشاه به ریاست رنجبر فرماندار و با حضور سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، معاونین ،بخشداران و مدیران ادارات شهرستان کرمانشاه صبح امروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این نشست که با دستور کار توزیع اعتبارات سال ۹۸ شهرستان کرمانشاه برگزار شد فضل الله رنحبر اظهار داشت: سهم کرمانشاه به عنوان مرکز استان از ردیف اعتبارات استانی و دو سوم نفت و همچنین توازن منطقه ای بالغ بر ۲۳۴ میلیارد تومان بود که در این جلسه در دو بخش استانی و نفت و همچنین توازن منطقه ای بر اساس پیشنهاداتی که دستگاهای اجرایی داده بودند در حضور مدیران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

وی تصریح کرد: بالغ بر ۳۵۰ پروژه عمرانی از این رقم اعتباری برخوردار می‌شوند که با عنایت استاندار کرمانشاه و تدابیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی و فرمانداران کل استان، بحث پروژه های اقتصاد مقاومتی رونق تولید و همچنین تعهد مسئولان برای کاهش بیکاری و اشتغال، با این رویکرد پروژه تبیین شد.

رنجبر افزود: رویکرد اصلی ما در کمیته برنامه ریزی شهرستان کرمانشاه بر اساس دستورات مهندس بازوند و پیگیری های به عمل آمده در راستای کمک به اشتغال و رفع بیکاری است و در همین راستا اجرای پروژه هایی به ویژه در بخش های صنعتی، گردشگری و کشاورزی در دستور قرار گرفته است.

فرماندار کرمانشاه با بیان این مطلب که این ۳۵۰ پروژه علاوه بر زیر ساختهاست اعلام کرد: پروژه ها شامل احداث فضای آموزشی، به ویژه در سایتهای مسکن مهر، آسفالت راه های روستایی، تأمین آب شرب و لوله کشی آب به روستاها، همچنین پروژه های گردشگری همچون بازار کرمانشاه و ساماندهی این بازارها، ایجاد بازارچه های صنایع دستی‌ و پروژه های مرتبط دیگری که در کمیته مصوب کرده ایم و برای مبادله به دستگاه ها ابلاغ می‌شود.

رنجبر یکی از مباحث مورد تاکید جلسه را بحث آسفالت راه های روستایی به ویژه مراکزی که از بخش ها به مراکز استان وصل می‌شوند خواند و گفت: راه کوزران به کرمانشاه و هلشی به کرمانشاه، منطقه درود فرامان، هلشی به ماهیدشت و قلعه به میانراهان که هیچکدام وضعیت آسفالت خوبی ندارند جزء این اولویت ها هستند.

ایشان در ادامه عنوان کرد: بر اساس پیشنهادات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برای هرکدام از این پروژه ها یک میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

رنجبر در پایان با اشاره به وضعیت آبشوران ابراز کرد: آبشوران که مورد پیشنهاد آب منطقه ای هم بود از ردیف اعتبارات ملی این پروژه دارای اعتبار است که البته اعتبار زیادی لازم دارد که با پیگیری استاندار و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و نمایندگان، توسط پیمانکار هم اکنون در حال اجراست.

 در ادامه سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در این نشست با تأکید بر اینکه اعتباراتی که به کرمانشاه تخصیص داده شده جوابگوی مشکلات کرمانشاه نیست، اظهار کرد: با توجه به زلزله و سیل، اعتبارات تخصیص داده شده جوابگوی حل مشکلات نیست.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور شرایط مناسبی ندارد، افزود: بودجه استان اگر کاهش پیدا نکند افزایش نمی یابد، با در نظر گرفتن تحریم های آمریکا و اینکه ۶۰ درصد بودجه کشور از صادرات نفتی است، ۳۰ درصد اخذ مالیات و ۱۰ درصد صادرات غیر نفتی و با توجه به فرار مالیاتی در آمد کشور از نفت تأمین می‌شود که تحریم های ظالمانه کشور ما را دچار یک چالش جدی کرده ولی ما در این مدت به لطف خدا و تلاش مسئولین اگر بیشتر از سال گذشته فروش نداشتیم کمتر نشده.

نماینده مردم کرمانشاه با تاکید بر اینکه شرایط کشور ایده آل نیست، عنوان کرد: اعتباراتی که در اختیار استانداری و فرمانداری قرار می گیرد نمی تواند پاسخگوی همه ارگان ها باشد و همه را راضی نگه دارد و حداکثر نماینده ها بتوانند در ده درصد تخصیص اعتبار برای استان ها دخالت کنند.

جاسمی در پایان گفت: کرمانشاه مشکلات عمرانی فراوانی دارد از جمله گازکشی روستاها، آسفالت راه های روستایی که باید هرچه سریعتر رسیدگی شود و برای حل این مشکلات نیاز به همکاری همه مسئولین است و باید از سیاست انتقادی که در کرمانشاه حاکم است دست برداریم و همه در جهت حل مشکلات استان تلاش کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار