کد خبر: ۷۷۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲ 16 August 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ازچیتاب حجت الاسلام وحدانی فردرخطبه های نمازجمعه25 مرداد 98چیتاب با توصیه خود ونمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز ازگناه گفت: یکی از مصادیق اهل تقوا خوش خلقی درخانه است که اگر شبها اهل شب زنده داری وروزها اهل مستحبات باشیم اما اخلاقمان در خانه نیکو نباشد به بیراهه رفته ایم.
وی افزود: امیدواریم با رعایت اخلاق حسنه در خانه بنیان امنیت اخلاقی جامعه را مستحکم کنیم.
خطیب جمعه کبگیان بااشاره به دیدار سخنگوی جنبش انصارالله با مقام معظم رهبری گفت: وقتی سخنگوی جنبش میگوید، ما ولایت شما را امتداد خط اسلام و ولایت امیرالمومنین"ع" ومواضع حیدری شما از مردم مظلوم یمن را ادامه خط امام خمینی"ره" که باعث برکت در روحیه مان است میدانیم و حضرت آقا همانند نوید پیروزی جنگ 33 روزه سیدحسن نصرالله به آنان میفرماید، پیروزی قریب الوقوع از آن ملت یمن خواهد بود عربستان صعودی و امارات باید تادیرنشده پا پس بکشند و عبرت بگیرند.
امام جمعه کبگیان افزود: تفرقه داخلی در دل دولهای دوکشور ودوگانگی حاصله بین الطرفین،نشانه زوالشان است که باید دید آیا جنگ زرگری یا واقعیت است زیرا نه یمن محاصره خواهدشد ونه قدرت پوشالی شما که فاقد آرایش و تاکتیک جنگی وصرفا حامل آهن الات جنگی هستید قدرتی است که حتی آواره ای ازآن بترسد، پس تادیر نشده دست از صراط غیر مستقیمتان بردارید تا همانند صدام با خفت و خواری به بنا نرفته اید.
حجت الاسلام وحدانی فر تصریح کرد: کشورهائیکه عملا در مسیر تفرقه حرکت می کنند وخواهان زوال جهان اسلامند بدانند بجای خادم الحرمینی خائن الحرمینند و با خرید تسلیحات از آمریکا عملا مهره وابسته به شیطان بزرگند زیرا علاوه بر خرید تسلیحات هزینه اقدامات جنگ طلبانه آمریکا درخاورمیانه را با خاصیت گاو شیردهی ترامپ و امثالهم تقبل کرده اند.
خطیب جمعه کبگیان باتبریک سالروز تاسیس وزارت دفاع بیان کرد: صنعت دفاعی قدرت پیشران موتور پیشرفت کشور درعرصه های گوناگون است که امنیت اقتدار و قدرت حاصله امروزی کشور ما حصل وزارت دفاع به فرماندهی مقام معظم رهبری است.
وی افزود: دشمنان خاصه اسرائیل بی هویت که اعاده حیثیت مدافع امنیت خلیج فارس کرده ، بدانند که اولا شما مشروعیت قانونی یک دولت و ماهیت وجودی بین المللی ندارید ثانیا ما هروقت اراده کنیم، هردشمنی را در هر مقیاسی با دقت کامله منفجر می کنیم و بزرگتر شما آمد و روزگارش این است شما که یک گردان غزه کفافتان می کند و حیف است که رهبر ما و امام جمعه و رئیس جمهور و استاندار و فرماندار و بخشدار ما زمانی بخواهد جواب شما را بدهد و بدانید اگر سپر بلای آمریکا درخلیج فارس بشوید زودتر از تاریخ مصرف از پیش تعیین شده تان توسط مقام معظم رهبری ساقط خواهیدشد.
امام جمعه کبگیان درباره تنش هند و پاکستان در رابطه با مردم کشمیر هم گفت: به دولت هند تذکر می دهیم که مراقب باشید حیات مسلمانان در خطر است و با دنیای اسلام طرفید.
وی با اشاره به عقب نشینی دولت نیجریه در برابر شیخ زکزاکی و مسلمانان نیجریه گفت: تحویل شیخ زکزاکی و عقب نشینی دولت نیجریه گام اول پیروزی میلونها مسلمان اکن نیجریه است و دولت نیجریه باید متوجه باشد جان و دین انسانهامحترم است.
علی وحدانی فر با اشاره به جدیت ریاست وه قضائیه نسبت به مسئله فسادگفت: گام مهم و خیز بلند آیت الله رئیسی در برابر مفسدان علاوه بر تقدیر و تشکر نشان از حمایت ملی باطنی مردم از ایشان دارد و بازنده شدن روح امید در جامعه مردم با جان و دل ازاین موضوع استقبال بی پرده دارند.
این خطیب جمعه با تسلیت رحلت جانگداز حجت الاسلام آقا میراحمدتقوی گفت: ایشان با تاسیس اولین حوزه علمیه در استان ولایت مدار کهگیلویه و بویراحمد حقیقتا حق بزرگی برگردن مردم این استان دارند.
وی افزود: آن مرحوم بزرگوار علی رغم اینکه میتوانستند با تحصیلات عالیه در قم و نجف اشرف به مرجعیت برسند اما با عمل به آیه نفر آمدند و در منطقه خودشان به طلبه پروری روی آوردند و با عرق به ایل وتبارش مرجعیت را فدای عالم پروری در استانش کرد.
وحدانی فر تصریح کرد: همه طلاب کهگیلویه بزرگ خوشبختانه از شاگردان ایشان و درمحضر آن بزرگوار در کشور به درجه های بالا رسیدند و مدیون ایشانند که به نوبه خود وبه نیابت از مردم شهادت پرور بخش کبگیان وشهر چیتاب رحلت این عالم ربانی رابه امام زمان"عج"مقام معظم رهبری ومردم متدین استانمان تسلیت عرض میکنیم وانشالله که در محضر امام زمان "عج" باشند و با امیرالمومنین"ع"که ارادت خاصی نسبت به حضرتش داشتند محشوربشوند٫.


پایان خبر: اسماعیل رسام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار