نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی وزیر کشور را در صورت نگماردن استاندار بومی در گیلان به چالش تهدید کرد.
کد خبر: ۷۷۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸ 13 August 2019

 

تابناک / محمدصادق حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نظر مجمع نمایندگان گیلان در خصوص انتخاب استاندار اظهار کرد: مجمع نمایندگان گیلان برای انتخاب استاندار به یک وحدت رسیده و متفق‌القول خواستار انتخاب استاندار بومی برای گیلان به دلایل مشخص هستند.

وی با اشاره به استدلال وزارت کشور برای عدم انتخاب استاندار بومی در گیلان گفت: وزیر کشور در دوره قبلی برای انتخاب استاندار بارها اشاره به عدم اتحاد نمایندگان گیلان بر‌ای انتخاب استاندار داشت و معتقد بود هر نماینده یک نفر را معرفی می‌کند ولی خوشبختانه در این دوره مجمع نمایندگان گیلان متفق‌القول خواستار انتخاب استاندار بومی برای گیلان هستند و وزیر کشور باید به خواسته نمایندگان احترام بگذارد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه استاندار گیلان قویاً بومی است، افزود: سیاست دولت قبلاً عدم انتخاب استاندار بومی بود ولی با پیگیری‌های نمایندگان گیلان روند انتخاب استاندار مطلوب است و ‌به‌احتمال‌زیاد استاندار جدید گیلان بومی است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت توجه وزارت کشور به نظر مجمع نمایندگان گیلان گفت: اگر وزارت کشور برای استان گیلان استاندار غیربومی معرفی کند به نظر مجمع نمایندگان بی‌احترامی کرده و قطعاً وزارت کشور را با اختیارات قانونی خود به چالش می‌کشیم.

حسنی با اشاره به دلایل پافشاری مجمع نمایندگان گیلان برای انتخاب استاندار بومی بیان کرد: دو سال به پایان دولت مانده و در این دو سال دو انتخابات مهم ازجمله انتخابات مجلس را در پیش داریم لذا در صورت داشتن استاندار غیربومی، شناخت از استان غیرممکن و وعدهای دولت در استان اجرایی نمی‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان به نظر مردم گیلان افزود: استان گیلان بیشترین رأی را در انتخابات ریاست جمهوری به دولت داده و لایق بهترین استاندار است لذا از دولت درخواست دارم به نظر مردم و مجمع نمایندگان گوش کرده و وعده‌های خود را در این استان با انتخاب استاندار بومی عملی کند.

منبع: فارس
برچسب ها: استاندار گیلان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار