سردار اسحاقی گفت: هر روز شاهد افزایش جرایم فضای مجازی بوده و بیش از ۳۸۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش وقوع را شاهدیم.
کد خبر: ۷۷۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ 10 August 2019

 

تابناک / سردار محمدرضا اسحاقی امروز( شنبه، ۱۹ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان روشنگری و تنویر افکار عمومی را وظیفه اصحاب رسانه دانست و گفت: رسانه ها نقش اساسی در تولید امنیت دارند.


فرمانده نیروی انتظامی گیلان با تشریح عمکرد چهارماهه سال جاری گفت: در این مدت سه هزار و ۲۵۳ تماس با ۱۱۰ برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته۲۸ درصد افزایش داشته که عمده تماس ها ارشادی بود.


وی با اشاره به افزایش تردد وسیله نقلیه در جاده های گیلان طی سال جاری افزود: شاهد کاهش ۱۲ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در جاده های استان هستیم که از ۲۴۱ نفر فوتی سال گذشته به ۲۰۷ نفر فوتی کاهش یافته اما باز رقم بالایی است.

اسحاقی با بیان اینکه سال گذشته ۷۲ درصد از جانباختگان را موتورسواران و عابران پیاده تشکیل می دهند تاکید کرد: در این راستا آموزش موتورسواران در دستور کار قرار گرفته که در ۶ ماهه دوم سال گذشته قریب به ۱۵ هزار نفر آموزش های لازم را در قالب ۴۰ برنامه فرا گرفتند.

وی از اهدا هفت هزار کلاه ایمنی به موتورسواران خبر داد و گفت: امسال آموزش ۳۵ هزار نفر پیش بینی شده که تا کنون به ۱۰ هزار نفر آموزش های لازم داده شده است.

رییس پلیس گیلان در ادامه با اشاره به اجرای ۲۲ طرح تشدید مقابله با سارقان عنوان داشت: ۵۴۸ سارق و مجرم حرفه ایی در قالب این طرح دستگیر شده که عمدتا غیربومی هستند.

وی با اشاره به دستگیری سه سارق حرفه ایی در شب گذشته افزود: این سارقان اهل کرج بوده که به ۱۵ فقره سرقت اعتراف کردند.


اسحاقی به افزایش سرقت های خرد در استان اشاره و بیان کرد: با این وجود شاهد رشد ۸۲ درصدی کشف سرقت هستیم.


وی در ادامه به برخورد با توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر اشاره کرد و گفت: قریب ۱۲ درصد افزایش کشف در حوزه مواد مخدر را شاهد هستیم.


اسحاقی برخورد با باندهای جعل و کلاهبرداری که امنیت اقتصادی و اجتماعی را مخدوش می کند یکی دیگر از وظایف پلیس اعلام کرد و افزود: در این راستا ۱۰ باند کلاهبرداری با هزار و ۴۹ پرونده شناسایی و ۵۵۶ نفر جاعل و کلاهبردار دستگیر شدند.


وی با بیان اینکه ۸۵ درصد جرایم حوزه مجازی کشف می شود افزود: هر روز شاهد افزایش جرایم فضای مجازی بوده و بیش از ۳۸۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش وقوع را شاهدیم.


رییس پلیس گیلان  با اشاره به اجرای  شهر هوشمند رشت گفت:  عدم اجرای شهر هوشمند جای گله مندی دارد و خدمات شهری در رتبه پایینی قرار داشته و باید از شورای شهر خواست تا اجازه بدهد شهردار در این مدت باقی مانده اقدامی انجام دهد.

 

شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار