نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وابسته به انصارالله شب گذشته اعلام کردند، مرکز فرماندهی ائتلاف سعودی در منطقه نجران عربستان را هدف گرفته و منهدم کردند. از طرفی یک رهبر انصارالله دعوت به برگزاری نشستی برای برقراری آتش‌بس شد.
کد خبر: ۷۷۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 10 August 2019

 

تابناک / شبکه المسیره به نقل از یحیی سریع، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وابسته به انصارالله اعلام کرد، ارتش با موشک بالستیک "بدر p 1 " مرکز فرماندهی و کنترل نیروهای متجاوز وابسته به ائتلاف سعودی را در سقام در منطقه نجران واقع در جنوب غرب عربستان هدف گرفت.

این منبع گزارش داد، این عملیات با دقت بالا به هدف اصابت کرد و مرکز عملیات منهدم شده و تعداد زیادی کشته و زخمی برجای گذاشت.

به گفته این سخنگو، این حمله در پی عملیات اطلاعاتی دقیق انجام گرفت.

دعا قیادی فی جماعة “الحوثی”، الجمعة، إلی اجتماع لممثلین رسمیین من جماعته وحزبی الإصلاح والمؤتمر، والمجلس الانتقالی، من أجل وقف شامل لإطلاق النار، حتی یتم الاتفاق علی تشکیل سلطة انتقالیة.

این حمله در حالی است که محمد البخیتی عضو شورای سیاسی گروه انصارالله در فیسبوک نمایندگان رسمی انصارالله، حزب اصلاح و شورای انتقالی را به منظور برقراری آتش‌بس تا دستیابی به توافق بر سر تشکیل دولت انتقالی به نشست دعوت کرد.

وی افزود: می‌بینیم که یمنی‌ها زمام امور را به دست گرفته و نمایندگان رسمی انصارالله، حزب کنگره و اصلاح و شورای انتقالی در هر مکانی برای برقراری آتش‌بس در تمام جبهه‌ها و باقی ماندن هر طرفی در موضع خود تا زمان توافق بر سر تشکیل قدرت انتقالی مورد قبول همه طرف‌ها و با مشارکت دیگر گروه‌ها نشست برگزار کنند.

وی خطاب به اعضای حزب الاصلاح و شورای انتقالی این اظهارات را مطرح کرد و افزود، زمان برای صحبت درباره تعیین تکلیف نظامی زود است.

البخیتی ادامه داد، عربستان و امارات توجهی به رنج ملت یمن در عدن در جنوب یمن نمی‌کنند و این منطقه تبدیل به صحنه جنگ شده درست مثل کاری که با تعز در جنوب غرب کردند.

به گفته البخیتی، این قدرت جدید به بسط اختیارات و نظارت قانون اساسی و اجرای قانون در تمام استان‌ها توجه خواهد داشت و نماینده یمن در محافل بین‌المللی تا زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ، پارلمان و محلی خواهد بود.

این رهبر انصارالله خاطرنشان کرد: اگر رهبران اصلی با هم توافق کنند ما در تصمیم‌گیری‌های‌مان بازنگری خواهیم کرد و هرگز اجازه مداخله از خارج برای تاثیرگذاری در این باره را نمی‌دهیم.  

این اظهارات البخیتی در حالی است که عدن پایتخت موقت دولت مستعفی یمن از روز چهارشنبه صحنه درگیری شدید بین نیروهای تحت حمایت دولت مستعفی از طرفی و نیروهای کمربند امنیتی مورد حمایت امارات از سوی دیگر شده است. نیروهای تحت امر امارات شورای انتقالی جنوب را به حمله به کاخ ریاست‌جمهوری و ساقط کردن دولت مستعفی تحریک کرده بودند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: انصارالله یمن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار