کد خبر: ۷۷۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 09 August 2019
تابناک / مومنی‌زاده در مورد قضیه انحلال شورای شهر رشت که در ماه‌های گذشته حاشیه‌هایی را به دنبال داشت گفت: همین‌جا باید به صراحت بگویم در همان روزها بنده در نامه‌ای به استاندار وقت درباره ضرورت انحلال شورا مسائلی را مطرح کردم اما وی به دلایلی انجام این کار را صلاح ندانست

 

فرماندار رشت از خبرنگاران گیلان 10 600x400 - می خواستم شورای شهر رشت را منحل کنم، اما استاندار مانع شد

 

میرشمس مومنی‌زاده در جلسه تجلیل از خبرنگاران در رشت با اشاره به سالروز شهادت شهید صارمی اظهار داشت: روز خبرنگار را به همه فعالان حوزه رسانه و طلایه‌داران عرصه اطلاع‌رسانی تبریک می‌گویم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت خاطرنشان کرد: تجسم واقعی آگاهی، مسئولیت، وظیفه شناسی، وجدان بیدار جامعه، تصویرگر واقعیت‌های زمان و حلقه واسط بین مسئولان و مردم خبرنگاران هستند.

وی مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی و ایستادگی مردم دربرابر استکبار، تروریسم اقتصادی و تحریم‌های اقتصادی مرهون وحدت و یکپارچگی ملت است افزود: خبرنگاران عامل انسجام ملت هستند و با نقش‌آفرینی خود باعث وحدت مردم می‌شوند.

مومنی‌زاده با بیان اینکه رشد و ترقی جامعه نیازمند امید و نشاط است گفت: خبرنگاران می‌توانند موجب تزریق امید و نشاط به جامعه و توسعه کشور شوند و اگر جامعه‌ای بخواهد پیشرفت کند باید از سرمایه اجتماعی برخوردار باشد و اگر خبرنگاران به رسالت خود عمل کنند می‌توانند سرمایه اجتماعی را افزایش دهند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه جامعه‌ای که بخواهد به توسعه برسد باید از مشارکت سیاسی و اجتماعی آحاد جامعه برخوردار باشد عنوان کرد: خبرنگاران می‌توانند مشارکت مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی را ارتقا دهند.

وی با تاکید بر اینکه یک جامعه خمود به توسعه نمی‌رسد تصریح کرد: مردم مطالبه‌گر باید از حقوق خود آگاهی داشته باشند و خبرنگاران فرهنگ عمومی جامعه را طوری ارتقا می‌دهند که مردم مطالبه‌گر باشند و در رویدادهای اجتماعی شرکت کنند.

مومنی‌زاده رسالت خبرنگاران را مهم و سنگین دانست و افزود: نقش خبرنگاران همسو با رسالت انبیا بوده و این جایگاه بسیار ارزشمند است و می‌طلبد که خبرنگار با اخلاق، با کمال و رشد یافته باشد و این مشخصه‌ها باید در رفتار خبرنگاران مشاهده شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت گفت: خبرنگاران جوان می‌توانتد با انگیزه خود آینده خوبی را برای کشور رقم بزنند اما همانطور که مسئولان در چنین روزی از آنها تجلیل می‌کنند خودشان نیز باید با عملکرد درست این جایگاه را احراز کنند.

وی خاطرنشان کرد: من مسئول تامین امنیت سیاسی و اجتماعی شهرستان رشت هستم و باید با عملکرد سنجیده خود از بروز تنش در این شهرستان جلوگیری کنم و علت مصاحبه نکردن بنده در پاره‌ای از مواقع به‌علت جلوگیری از بروز تنش است.

فرماندار شهرستان رشت به حواشی و مسئل پیش‌آمده در مجموعه شورای شهر نیز اشاره کرد و افزود: بنده تازه کار نیستم و بیش از بیست سال است که در رده‌های مختلف اجرایی حضور داشتم بنابراین نمی‌توانم به‌هیچ عنوان تصمیمی احساسی اتخاذ کنم.

مومنی‌زاده در مورد قضیه انحلال شورای شهر رشت که در ماه‌های گذشته حاشیه‌هایی را به دنبال داشت گفت: همین‌جا باید به صراحت بگویم در همان روزها بنده در نامه‌ای به استاندار وقت درباره ضرورت انحلال شورا مسائلی را مطرح کردم اما وی به دلایلی انجام این کار را صلاح ندانست.

در این مراسم تعدادی از مدیران رسانه‌ها و خبرنگاران به بیان مشکلات و نظرات خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار