رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه واردکنندگان برنج را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کردند اما خودشان بازار برنج را کنترل و افزایش دادند، گفت: وزیر جهاد کشاورزی اعلام می‌کند واردات برنج از اختیارات ما نیست درحالی‌که این شرایط برای کشاورزان ما خون باریدن است.
کد خبر: ۷۷۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 08 August 2019

 

تابناک / محمدصادق حسنی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در سالن غدیر استانداری
حسنی با انتقاد از لغو ممنوعیت واردات برنج به کشور اظهار کرد: در اولین روز ورود به مجلس آمار نیاز و تولید برنج در کشور را گرفتم و در بدبینانه‌ترین حالت ۵۰۰ هزار تن نیاز به واردات داریم اما دو میلیون تن برنج به کشور وارد می‌شود.

وی با اشاره به زمان چهارماهه ممنوعیت واردات برنج از آغاز فصل برداشت گفت: چهار ماه واردات برنج ممنوع است و علیرغم ممنوعیت واردات طی سه سال گذشته امسال شاهد واردات برنج هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه واردکنندگان برنج را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کردند اما خودشان بازار برنج را کنترل و افزایش دادند، افزود: وزیر جهاد کشاورزی اعلام می‌کند واردات برنج از اختیارات ما نیست درحالی‌که این شرایط برای کشاورزان ما خون باریدن است.

وی با تأکید بر لزوم کوتاه کردن دست واسطه‌ها و دلال‌ها توسط دولت گفت: قیمت برنج تا اسفند ۱۴ هزار تومان بود و یک‌باره افزایش یافت و اکنون نیز مجدداً کاهش یافت و باید دولت واردکنندگان و واسطه را کنترل کند.

منبع: فارس
برچسب ها: واردات برنج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار