کد خبر: ۷۷۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ 08 August 2019

با توجه به نوسانات نرخ ارز در کشور، نمی‌توان به طور قطع در مورد قیمت خرید یا فروش خودروها در مناطق آزاد اظهار نظر کرد، اما مطمئنا قیمت این خودروها نسبت به سایر نقاط کشور متفاوت است. در این منطقه اشخاص می‌توانند یک خودروی گران قیمت را با نصف قیمت خریداری کنند. در این منطقه آزاد کسی نمی‌تواند خودروها را خارج کند. سالانه افراد زیادی برای سوار شدن این خودروها به صورت اجاره‌ای و ساعتی به کیش سفر می‌کند. در این جزیره نه تنها خودرو ارزان است بلکه خودروهایی وجود دارد که تا کنون در بازار ایران ندیده‌اید.
منطقه آزاد جزیره قشم
جزیره قشم بزرگترین جزیره ایران محسوب می‌شود. این جزیره همانند جزیره کیش جزو مناطق آزاد کشور است. این جزیره توسط تنگه کلارنس از خاک ایران جدا می‌باشد. جزیره قشم میان خلیج فارس و اقیانوس هند قرار دارد. در این جزیره می‌توانید خودروهای لوکسی را ببینید که برخی از آنها در داخل کشور یافت نمی‌شود. جزیره قشم یکی از مراکز تجاری معتبر میان آسیای غربی و شبه جزیره عربستان و سواحل شرقی آفریقا است.
مناطق آزاد آذربایجان شرقی
منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در استان آذربایجان شرقی و در ۱۳۷ کیلومتری تبریز واقع شده است. ارس در مجاورت دو کشور ارمنستان و آذربایجان قرار دارد که یکی از بهترین موقعیت‌ها در این منطقه محسوب می‌شود. در این منطقه خودروهای لوکس با قیمت‌های پایین به فروش می‌رسند و برای آنها پلاک مخصوصی نصب می‌شود. این خودروها حق تردد در سایر نقاط کشور را ندارند و مختص خودروهای مناطق آزاد است. البته این خودروها می‌توانند در مرکز استان شهر تبریز تردد کنند.
قیمت خودروهای لوکس بسیار پایین‌تر از سایر نقاط کشور است. باید بدانید که ورود خودروها از این مناطق آزاد به سایر نقاط کشور ممنوع است. این ممنوعیت باعث تصادی شدن قیمت خودروهای لوکس در این مناطق شده است.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار