در هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید و به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.
کد خبر: ۷۶۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ 06 August 2019

تابناک / در هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید و به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

 

لاهوتی: پویش #روز_خبرنگار_روز_نشست_خبری_نیست را اقدامی موثر و عملی می دانم / مشکلات خبرنگاران باید از سوی دستگاه ها مورد توجه قرار بگیرد

 

مهرداد لاهوتی نماینده مردم شریف لنگرود در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس طی گفت و گویی با تابناک درخصوص پویش #روز_خبرنگار_روز_نشست_خبری_نیست با بیان اینکه خبرنگاران رسالت بزرگی بر دوش دارند، از اهمیت توجه دستگاه ها جهت رسیدگی به دغدغه های شغلی و معیشتی آنان سخن گفت.

مهرداد لاهوتی ضمن تبریک روز خبرنگار درخصوص پویشی که توسط رسانه تابناک در حمایت از جایگاه خبرنگاران ایجاد شده بیان داشت:

این روزها رسانه ها نقش پررنگی در زمینه اظلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه ایفا می کنند که پایه و اساس آن را نیز خبرنگاران تشکیل می دهند. از این رو رسالتی بزرگ برعهده این عزیزان است که علی رغم وجود مشکلات زیادی که در حیطه کار خود با آن مواجه هستند باید با صداقت، دقت، صبر و به نحو احسنت نقش آفرینی کنند.

خبرنگاران در زمینه رشد و توسعه جامعه نقش مهمی را به ویژه در زمینه فرهنگی و نشاط جامعه ایفا می کنند و یکی از ارکان های مهم آگاهی بخشی باتوجه به گسترش روزافزون شبکه های اجتماعی و رسانه ای محسوب می شوند که برای این کار باید دغدغه های رفاهی و اجتماعی آن ها رفع گردد.

بنابراین ضرورت دارد که مشکلات این قشر از جامعه به صورت جدی از سوی دستگاه های مربوطه باتوجه به مطالبه به حق عزیزان خبرنگار پیگیری شود و از این رو بنده این اقدام رسانه تابناک را اقدامی موثر و عملی در راستای برآورده شدن نیازهای خبرنگاران می دانم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار