کد خبر: ۷۶۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ 05 August 2019
 
کاهش ۸ درجه‌ای دما در سواحل خزر

تابناک / تهران - ایرنا - کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز بعدازظهر ( دوشنبه ۱۴ مرداد ) با شمالی شدن جریانات جوی بر روی دریای خزر، بارش‌ها در سواحل غربی و استان اردبیل آغاز می‌شود که با توجه با این شرایط کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما برای سواحل خزر پیش بینی شده است.

کبری رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: فردا دامنه بارش‌ها، استان‌های شمالی و مناطق شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را در بر می‌گیرد که با وزش باد شدید همراه خواهد بود و این بارندگی ها تا آخر این هفته ادامه دارد.

وی اظهارداشت: طی این مدت بارش‌ها در استان‌های گیلان و مازندران از شدت بیشتری برخوردار است، روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ادامه بارش‌ها را در سواحل خزر خواهیم داشت و استان خراسان شمالی نیز بارش دارد. روزهای پنجشنبه و جمعه علاوه بر این مناطق، استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی نیز بارش‌های پراکنده خواهند داشت.

رفیعی ادامه داد: طی سه روز آینده در برخی مناطق جنوب و جنوب شرق کشور مانند جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان، برخی مناطق هرمزگان به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

 

توفان گرد و خاک در شرق کشور 

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: ۵ روز آینده در منطقه شرق کشور به ویژه زابل پدیده غالب وزش باد گاهی با گرد و خاک خواهد بود اما این شرایط روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تشدید می‌شود که در منطقه زابل به شکل توفان و گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

وی ادامه داد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه علاوه بر زابل، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، یزد و کرمان هم وقوع گرد و خاک دور از انتظار نیست.

 

ارتفاع دو و نیم متری در دریای خزر 

رفیعی گفت: بخش‌های مرکزی و شرقی آب‌های خلیج فارس و شرق دریای عمان تا روز سه شنبه و دریای خزر نیز روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مواج خواهند بود که ارتفاع موج در خزر تا دو و نیم متر می‌رسد که توصیه می‌شود هموطنان از شنا و تردد شناورهای تفریحی و سبک خودداری کنند.

 

وزش باد در جنوب تهران 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود که در مناطق جنوبی پایتخت به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد، کمینه دمای امروز تهران ۲۸ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز به ۴۰ درجه بالای صفر می‌رسد.

رفیعی اظهارداشت: شهرکرد با دمای ۱۰درجه بالای صفر، اردبیل ۱۴، زنجان و ارومیه ۱۵ درجه بالای صفر و اهواز ۴۶ درجه بالای صفر، یزد ۴۴، قم و زاهدان ۴۲ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار