تابناک / چهارمین کارگاه آموزشی استانی جام باشگاه‌های کتابخوانی از امروز در گیلان آغاز شده است.
کد خبر: ۷۶۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 04 August 2019
 

تابناک / چهارمین کارگاه آموزشی استانی جام باشگاه‌های کتابخوانی از امروز در گیلان آغاز شده است.

 

آغاز کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتابخوانی در گیلان فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: چهارمین کارگاه آموزشی استانی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، با حضور مربیان و دست اندرکاران گیلانی این جام در ۱۶ شهرستان در حال برگزاری است.

او با بیان اینکه این کارگاه آموزشی به مدت ۹ ماه ادامه دارد، افزود: این کارگاه آموزشی با هدف استانداردسازی ترویج کتابخوانی، نقد و ارزیابی کتاب کودک و نوجوان و آشنایی با باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار داشت: کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان با همکاری ادارات ارشاد، بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتابخانه‌های استان گیلان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در حال برگزاری است.

فاضلی با بیان اینکه پارسال ۴۰۰ جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی در استان تشکیل شد، گفت: بیشترین باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی در شهر‌های رشت، لاهیجان، املش، لنگرود و فومن تشکیل شده است.

او افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی در سراسر کشور، هم‌افزایی و افزایش مشارکت نهاد‌های عمومی، غیردولتی و دولتی، ارتقای سطح آگاهی، معرفت، دانش و فرهنگ ایرانی - اسلامی، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری با هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی در حوزه کتاب و کتابخوانی را از اهداف برگزاری کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتابخوانی دانست.

مدیرکل ارشاد گیلان تصریح کرد: پارسال ۶۸۷ عنوان کتاب در این استان به چاپ رسید که از این تعداد ۲۱۸ عنوان کتاب با موضوع کودک و نوجوان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار