مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه صنعت قطعه‌سازی در هر کشوری از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: می‌توان با حمایت از تولیدکنندگان قطعات خودرو علاوه بر اشتغال زایی و به کارگیری نیرو‌های متخصص فنی و طراح به توسعه و رشد صنعت خودروسازی کمک کرد و با کم کردن وابستگی‌ها به کشور‌های دیگر در راستای تقویت اقتصادی مقاومتی گام برداشت.
کد خبر: ۷۶۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 31 July 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: بعد از صنعت نفت و گاز، مهمترین صنعت در کشور خودروسازی است.

محمود رضایی کوچی تاریخ ورود ایران به صنعت خودرو را بسیار جلوتر از بسیاری از کشور‌هایی دانست که در حال حاضر دارای صنعت پیشرفته خودروسازی هستند و افزود: عرصه خودروسازی میدان مانور است و امروزه محل ارائه محصولات جدید و دارای هوش مصنوعی شده است و جا دارد ما هم با عرضه خودرو‌های جدید و دارای تکنولوژی‌های نوین وارد این میدان شویم.

رضایی اظهار کرد: موضوع خودرو یک موضوع چند وجهی در بعد اقتصاد است، زیرا ما به خودرو به عنوان یک کاای سرمایه‌ای نیز نگاه می‌کنیم.

وی گفت: خلاقیت‌ها زمانی رشد می‌کند که احساس نیاز شود و نیرو‌های دانشگاهی به صنعت تولید ورود کند و شکی نیست که تحریم‌ها در این زمینه می‌تواند کمکی باشد برای ایجاد نیروی محرک.

رییس اتاق اصناف شیراز نیز در این مراسم گفت: هر نمایشگاهی نمایانگر قدرت تولید و صنعت یک کشور است و مردم باید از طریق نمایشگاه‌ها از دستاورد‌ها و وضعیت تولید مطلع شوند.

محمود هاشمی با اشاره به برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی و تخصصی قطعات خودرو در شیراز بیان کرد: این نمایشگاه نشان دهنده قدرت تولید و صنعت ساخت قطعات خودرو در کشور است و انتظار این است که نه تنها مردم شیراز بلکه تمام هم استانی‌ها و حتی مردم جنوب کشور از این نمایشگاه بازدید کنند.

هاشمی به برگزاری منفصل نمایشگاه قطعات خودرو از نمایشگاه خودرو در شیراز اشاره کرد و گفت: برگزاری این دو نمایشگاه به صورت جداگانه کار بسیار ارزشمندی در راستای حمایت از شرکت‌های تولید کننده قطعات خودرو است.

کاهش ۹۰ میلیون یورو ارزبری با تکیه بر تولید داخلی
مدیر عامل شرکت طراحی و تأمین قطعه برای خط تولید شرکت ایران خودرو (ساپکو) نیز در این مراسم گفت: معمولا محصولاتی که ساخته می‌شوند در نمایشگاه‌ها ارائه می‌شونند، اما با توجه به تحریم‌ها و خروج شرکت‌های خارجی و عدم همکاری و هماهنگی‌های بوجود آمده، زنجیره تولید با تکیه بر تولید داخلی، دوباره با شرکت‌های داخلی وارد عمل شد و طبق برنامه‌های ویژه سابکو قرار است محصولات جاری که در خطوط تولید ایران خودرو قرار دارد از قطعات داخلی تامین شود و در این زمینه کاهش ارزبری صورت بگیرد.

منصور منصوری افزود: طبق برنامه امسال شرکت سابکو، حدود ۹۰ میلیون یورو ارزبری داشته ایم که این میزان قرار است تا سال ۹۹ به ۱۵۰ میلیون یورو برسد.

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که انتظار مردم این است که علاوه بر خودرو‌های موجود در بازار، خودرو‌های جدید نیز ارائه شوند که در این زمینه تولید آزمایشی خودرو پژو ۳۰۱ را بدون دخالت شرکت پژو و با ۸۰ درصد داخلی سازی مانند خودرو دنا و با خودکفایی بالا به بازار عرضه نموده ایم و در گام بعدی نیز تولید خودرو دنا پلاس اتوماتیک و ۲۰۷ پانوراما را در دستور کار قرار داده ایم.

منصوری تحریم‌ها را فرصت مناسبی برای پیشرفت دانست و گفت: اگر در این زمینه بحث صادرات را جدی نگیریم قطعا دچار چالش جدی می‌شویم که البته ما در برنامه‌های این شرکت، صادرات محصولات خود را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت طراحی و تأمین قطعه برای خط تولید شرکت ایران خودرو (سابکو) با اشاره به حضور این شرکت در نمایشگاه شیراز گفت: تشکیل خوشه‌های صنعتی در شهر‌هایی مانند شیراز و فارس که رنکینگ فروش پنجم را در کشور دارد مدنظر ما است و علت حضور ما در شهرستان‌ها این است که خوشه‌های صنعتی تعریف شده در کشور که ۳ مورد است را افزایش دهیم، زیرا اگر به این موضوع توجه نکنیم دچار وابستگی می‌شویم.

منصوری تاکید کرد: در شرکت‌های دانش بنیان باید به شرکت‌های پلاستیک سازی و قالب سازی توجه ویژه شود.

کمک به توسعه و رشد صنعت خودروسازی با حمایت از تولیدکنندگان داخلی
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه صنعت قطعه‌سازی در هر کشوری از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: می‌توان با حمایت از تولیدکنندگان قطعات خودرو علاوه بر اشتغال زایی و به کارگیری نیرو‌های متخصص فنی و طراح به توسعه و رشد صنعت خودروسازی کمک کرد و با کم کردن وابستگی‌ها به کشور‌های دیگر در راستای تقویت اقتصادی مقاومتی گام برداشت.

سید محمود موسوی از حضور ۱۱۰ شرکت در قالب ۳۵۰ غرفه در سه سالن، سرو، بهار و حافظ به مساحت ۱۰ هزار مترمربع خبر داد و گفت: ۳۲ درصد مشارکت کنندگان این نمایشگاه از استان فارس و ۶۸ درصد دیگر از استان‌های تهران، خراسان رضوی، گیلان، قم، مرکزی، اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مازندران و نمایندگان محصولاتی از کشور‌های ایتالیا، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، چین، ترکیه و آلمان در نمایشگاه شیراز حاضر شده‌اند.

وی زمینه فعالیت غرفه‌داران را تولید انواع قطعات خودرو و لوازم یدکی از جمله انواع لنت، فیلتر، تسمه، باتری، بلبرینگ، تجهیزات تعمیرگاهی، دستگاه‌های عیب یاب، تزئینات اتومبیل و ... اعلام کرد.

موشوی گفت: به دلیل شرایط اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه بیگانگان و تغییرات نرخ ارز سال گذشته تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان فعال در این حوزه با مشکلات زیادی روبرو بوده‌اند و به همین علت استقبال خوبی از این نمایشگاه در کشور نمی‌شد، اما با همت تولیدکنندگان داخلی نمایشگاه بین المللی فارس موفق شد امسال در سال رونق اقتصادی هجدهمین دوره از نمایشگاه قطعات خودرو را با بهترین کیفیت و حضور قطعه‌سازان برگزار کند.

مدیرعامل نمایشگاه فارس با اشاره به استقبال خیلی بالای برند‌های برتر ملی از این نمایشگاه گفت: همزمان با برگزاری این رویداد چندین کارگاه آموزشی و همایش با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، اتاق اصناف مرکز فارس، اداره کل استاندارد فارس و اتحادیه صنف قطعات خودرو، برگزار می‌شود.

وی همچنین از حضور بازرسان اتحادیه و اداره کل استاندارد فارس با توجه به اهمیت بسیار زیاد لوازم یدکی خودرو به جهت جلوگیری از ارائه و معرفی محصولات بی کیفیت و بدون استاندارد خبر داد.

وی افزود: تمامی علاقمندان، متخصصان و فعالان عرصه صنعت قطعات خودرو و همچنین عموم مردم می‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه تا روز جمعه مورخ ۱۱ مرداد ماه ۱۳۹۸ همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ به محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار