مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: به ۷۰ روستای مناطق کوهستانی استان با تانکر آبرسانی می‌شود.
کد خبر: ۷۶۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ 30 July 2019

 

محبعلی رنج ور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: به اهالی ۷۰ روستای گیلان با تانکر آبرسانی می‌شود که با تامین اعتبارات لازم به دنبال تامین منابع آبی پایدار در این روستا‌ها هستیم.

او، با اشاره به اجرای طرح‌های آبرسانی و تامین اعتبارات لازم، افزود: طرح آبرسانی به ۱۳ روستای املش و ۱۹ روستای بلوکات رودبار با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دست اجرا است که تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: به دلیل گرمای هوا، افزایش مصرف و کاهش منابع آبیاهالی برخی روستا‌های گیلان همچون دوگور صومعه سرا، بوجایه و سادات محله لاهیجان و ظفر محله ماسال در ساعات پیک مصرف با مشکل افت فشار آب مواجه می‌شوند.

محبعلی رنج ور، به وجود ۶۲ تصفیه خانه آب در گیلان، افزود: ۴۰ تصفیه خانه فعال است و قرار است ۲۲ تصفیه خانه دیگر نیز وارد مدار بهره برداری شود.

اوبا اشاره به لزوم استفاده از تصفیه خانه‌ها به علت وجود آهن و منگنز محلول در آب‌های زیر زمینی مناطق جلگه‌ای گیلان، گفت: بر اساس تفاهم نامه بین شرکت‌های آب و فاضلاب روستای، آب و فاضلاب شهری و آبفای کشور و با تامین اعتبار لازم از محل صندوق توسعه ملی قرار است با اتصال به تصفیه خانه بزرگ سنگر هزار و ۱۵۰ لیتر آب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان برای رفع مشکل آب روستا‌های شهرستان‌های رشت سیاهکل، لاهیجان، لنگرود و آستانه تخصیص داده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، با بیان اینکه از سال ۹۵ تا کنون ۴ هزار میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی در کشور اختصاص داده شد، افزود: سهم گیلان از این اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان بود.

محبعلی رنج ور، گفت: در حال حاضر هزار و ۸۰۰ روستا از ۲ هزار و ۶ روستای گیلان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

او، با بیان اینکه ۳۰ درصد تاسیسات و خطوط آبرسانی روستایی گیلان فرسوده است، افزود: اعتبارات لازم در این زمینه از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود که کافی نیست، انتظار می‌رود با تامین اعتبارات از محل اعتبارات ملی و کمک خیران شبکه آبرسانی روستایی را نوسازی کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، واگذاری پروژه‌های آبرسانی به بخش خصوص را در قالب طرح بیوتی در حل مشکلات حوزه آبرسانی موثر دانست.

 

محبعلی رنج ور در ادامه گفت: قرار بود طرح جمع آوری فاضلاب ۱۳۰ روستا در کشور به شکل متمرکز با تامین اعتبار از محل بانک توسعه اسلامی انجام شود که ۵ روستای گیلان در شهرستان‌های رشت، آستانه اشرفیه، انزلی، صومعه سرا و رودسر جزو آن بود، اما به علت افزایش بهای دلار اجرای این طرح متوقف شد.

او افزود: گیلان با شاخص ۹۴ درصدی کلر زنی و ۹۸ و نیم درصد مطلوبیت آزمایشگاهی در کشور رتبه دوم را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان تصریح کرد کرد: ۲۳ پروژه در ۲۴ روستا با جمعیت ۱۶ هزار نفر و با ۱۳ میلیارد تومان اعتبار شامل ۲ مورد بهسازی چشمه، ۵ حلقه حفر چاه، ۵ مخزن زیرزمینی، ۶۵ کیلومتر لوله گذرای، ۱۰ ایستگاه پمپاژ و ۶ سیستم کلر زنی در هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.

 

برچسب ها: آبفای گیلان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار