غلامعلی جعفرزاده ایمن ابادی در گفت و گو با تابناک؛
تابناک / در هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید و به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.
کد خبر: ۷۶۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ 28 July 2019

تابناک / در هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید و به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

 

با پویش#روز_خبرنگار_روز_نشست_خبری_نیست همراه می شوم! / برای 17 مرداد باید فقط مراسم تجلیل برگزار و در آن به مشکلات صنفی خبرنگاران رسیدگی شود

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن ابادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی طی گفت و گویی با تابناک اظهار کرد: برای حفظ شخصیت و جایگاه خبرنگاران بنابر توصیه مشابهی که مقام معظم رهبری درخصوص گرامیداشت جایگاه خبرنگاران داشتند، باید تنها مراسم تجلیل برگزار گردد و در این گردهمایی بتوان به مشکلات صنفی خبرنگاران رسیدگی شود.


جعفرزاده تصریح کرد: به اعتقاد من از آنجایی که مدیران باید همواره پاسخگو باشند، یک تقویم زمانی مثلا به صورت فصلی داشته باشند تا گزارش کار خود را اعلام نمایند و نباید در روز خبرنگار به یاد این دوستان بیافتند؛ از سوی دیگر خبرنگاران نیز باید این موضوع را با به راه انداختن کمپینی به صورت جدی مطالبه کنند.


وی افزود: ممکن است نهادی بگوید که مشکلات خبرنگاران به ما مربوط نمی شود اما اینگونه نیست چراکه مشکلات خبرنگاران از موارد بسیار جزئی شروع می شود و می رسد به مسائل کلان؛ مثلا دسته بندی خبرنگاران به دو گروه سیاه و سفید که برخی دستگاه ها رسما اعلام می کنند که با فلان خبرنگار کار نمی کنند چون برای آنها خبر منفی کار کرده است.

 

این نماینده مجلس اضافه کرد: اعتقاد بنده این است که دستگاه ها روزهایی را جهت نشستن به پای صحبت های خبرنگاران و مسایل صنفی آنها اختصاص دهند تا متوجه شوند که نیاز آنها چیست؛ مثلا در دستگاه های خدمات دهنده چون بنیاد شهید و کمیته امداد خبرنگاران می توانند پس از شنیدن گزارش کار از سوی مدیران، اجازه بررسی میدانی آنها را جهت دیدن صحت ماجرا دریافت نمایند بدین صورت که مثلا پس از گرفتن گزارش از خانه یک خانواده تحت پوشش کمیته امداد و بیان نواقص با شکایت دستگاه مربوطه به اتهام تشویش اذهان عمومی مواجه نگردند.

 

جفرزاده گفت: بنابراین دستگاه های مختلف می توانند جدا از جلسات ارائه گزارش و مصاحبه ها، نشستی ضیافت گونه به دور از ریخت و پاش و رسانه ای کردن جهت شنیدن نصیحت ها و مشکلات صنفی خبرنگاران در فضایی صمیمی برگزار نمایند و بدین صورت خبرنگاران ضمن بیان نقدهای موجود در ارگان های مختلف جهت ارتقای سطح سازمانی به عنوان یک دوربین نظارتی گوشزد کنند.

 

جعفرزاده در ارتباط با پویش#روز_خبرنگار_روز_نشست_خبری_نیست نیز اظهار داشت:

یک مدیر همواره باید پاسخگوی خبرنگاران باشد ولی متاسفانه برخی مدیران به رسانه ای نبودن خود افتخار می کنند و اینکه فقط در روز خبرنگار و مراسم افتتاحیه دستگاه خودشان نشستی را با خبرنگاران برگزار می کنند البته اداره کل ارشاد و خانه مطبوعات نیز بنابر توصیه مقام معظم رهبری موظف هستند از این روز برای حل و فصل مسایل صنفی و پیشبرد آن بکوشند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار